فونیکسریمکسبهتام

توانایی‌های نسخه‌ی فول آپشن هیوندای توسان در امریکا

عصر خودرو: هیوندای توسان، یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران است که در بسیاری از نقاط جهان، با مدل AWD و پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ، عرضه می‌شود.

توانایی‌های نسخه‌ی فول آپشن هیوندای توسان در امریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، نسخه‌ی لیمیتد مدل 2017 خودروی هیوندای توسان با سیستم AWD و پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوشارژ یک اعجوبه‌ی مدرن و بسیار هیجان‌انگیز است. به نظر می‌رسددر سطح جهانی، اکنون توسان با استقبال بهتری مواجه شده و ادامه‌دهنده‌ی رشد بالای فروش محصولات هیوندای باشد. در بازار جهانی مهم‌ترین رقبای این خودرو، هوندا CR-V، مزدا CX5، تویوتا Rav4، نیسان قشقایی، کیا اسپورتیج و جیپ چروکی هستند، که همگی آن‌ها به غیر از مزدا و جیپ، در ایران حضور دارند.

در مقایسه با خودروی کامپکت فورد گرانادا، که مجهز به پیشرانه‌ی 4.1 لیتری شش سیلندر خطی و دارای وزنی در حدود 3،120 پوند (1415 کیلوگرم) است، نسخه‌ی لیمیتد هیوندای توسان 2017 برتری واضحی دارد. حجم پیشرانه خودروی توسان، کمتر از نصف  فورد گرانادا است در حالی که وزن آن حدود 500 پوند (226 کیلوگرم) بیشتر  است و این یعنی خودروی توسان مجهز به توربوشارژ با حجم کم‌تر، قدرت بیشتری تولید می‌کند. پیشرانه‌ی کراس‌اوور توسان برای چنین خودرویی که از آن استفاده‌ی عمومی و شهری ‌می‌شود، کاملا مناسب است.

در یک بررسی که گروهی از مهندسان رسانه‌ی موتورترندز برای مقایسه‌ی خودروی هیوندای توسان با بعضی خودروها انجام دادند، نظرات جالبی راجع به توسان ارائه شد. این موضوع، شامل مواردی مانند "قدرت متوسط اما قابل قبول" و "کاملا عالی برای اکثریت قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان" است، ولی بعضی از کارشناسان اظهار داشتند که این خودرو علاوه بر همه‌ی این محاسن، کم‌شتاب و خسته‌کننده است.

زمان صفر تا 100 کلیومتر بر ساعت خودروی توسان 7.9 ثانیه است. این شتاب برای پیشرانه‌ای با این حجم و اندازه مناسب است و تنها 0.4 ثانیه کندتر از مدل 2017 خودروی تمام چرخ محرک هوندا CR-V است، که با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر خطی ارائه می‌شود و 0.5 ثانیه نیز سریعتر از مدل 2017 خودروی مزدا CX-5 گرندتور است که دارای پیشرانه‌ی 2.5 لیتری چهار سیلندر  و بدون توربوشارژ است. شاسی‌بلند توسان مسیر یک چهارم مایل (400 متر) را در 16.2 ثانیه و با حداکثر سرعت 85.5 مایل بر ساعت (137 کیلومتر بر ساعت) طی می‌کند.

تیم مهندسان هنگام بررسی متوجه شدند که اگر چه خط قرمز دور موتور توسان در 6500 دور بر دقیقه گفته شده است، اما محدود‌کننده سرعت آن در 6000 دور بر دقیقه به راننده اخطار می‌دهد. سیستم انتقال قدرت دو کلاچه هفت سرعته توسان 2017 در مجموع به خوبی کار می‌کند، البته اگر روی برنامه‌ی مصرف بهینه‌ی سوخت قرار داشته باشد.

تنها عیب این سیستم در موقع حرکت تخت گاز است که در این صورت به خاطر وجود سیستم هشدار، کلاچ گاهی نیروی پیشرانه را قطع می‌کند و اجازه انتقال نیرو به چرخ‌ها را نمی‌دهد تا دور پیشرانه از میزان ایمن بالاتر نرود. این وضعیت به هیچ وجه ناامن نیست و فقط یک هشدار ایمنی خواهد بود که به مرور زمان، عادی می‌شود.

در پایان مشخصات فنی نسخه‌ی لیمیتد خودروی شاسی‌بلند هیوندای توسان 2017 ارائه می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو