فونیکسریمکسبهتام

پژو پارس؛ سفیر سرزمین پرشیا در خاورمیانه

عصر خودرو- پژو پارس، این فیس‌لیفت موفق و نام آشنای پژو ۴۰۵ که از سال ۱۳۷۹ توسط ایران‌خودرو و با نام پرشیا وارد بازار گردید، در مدل‌های مختلفی همچون پارس سال، ELX، LX، اتومات، دوگانه‌سوز در خیابان‌ها و جاده‌های کشور حضور دارد.

پژو پارس؛ سفیر سرزمین پرشیا در خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین، پژو پارس، این فیس‌لیفت موفق و نام آشنای پژو 405 که از سال 1379 توسط ایران‌خودرو وارد بازار گردید، در مدل‌های مختلفی همچون پارس سال، ELX، LX، اتومات، دوگانه‌سوز در خیابان‌ها و جاده‌های کشور حضور دارد. تغییر نام این خودرو از پرشیا به سفیر و سپس پارس با هدف دلجویی ایران‌خودرو از کشورهای عربی به عنوان بازار هدف صادراتی صورت گرفت.

    با توجه به این تنوع مدل‌، لازم است تا خریدار اطلاعات کافی را برای داشتن خریدی مناسب کسب نماید. این نوشتار به معرفی مدل‌های مختلف این خودرو پرداخته‌شده است.

    پارس سال: این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1761 سی‌سی بوده که قادر به تولید 100 اسب بخار توان و 153 نیوتن‌متر گشتاور است. حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن نیز 11 ثانیه است. مصرف سوخت خودرو در شهر، ترکیبی و جاده به ترتیب 13.8، 9.1 و 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. از سایر امکانات این خودرو می‎‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو و عقب، شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب، حس‌گر دنده‌عقب، ایموبلایزر و ... اشاره نمود.

    پارس ELX: پیشرانه این مدل نیز 1761 سی‌سی بوده و حداکثر توان تولیدی آن 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 155 نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 9 ثانیه است. مصرف سوخت خودرو در شهر، ترکیبی و جاده به ترتیب 11.3، 8.1 و 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. از سایر امکانات خودرو می‌توان به کیسه هوای راننده، فرمان هیدرولیک، آیینه‌های جانبی برقی، حس‌گر دنده‌عقب، قفل مرکزی، شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب اشاره کرد.

    پارس LX: این مدل مجهز به پیشرانه 1587 سی‌سی TU5 بوده که حداکثر توان تولیدی آن 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز 142 نیوتن‌‌متر است. حداکثر سرعت خودرو 190 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن نیز 13.2 ثانیه است. مصرف سوخت خودرو در شهر، ترکیبی و جاده به ترتیب 10.1، 7.5 و 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این مدل مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه اتومات، چراغ مه شکن جلو و عقب، آیینه‌های جانبی برقی راهنما دار، آیینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک، شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب و .. است.

    پارس اتومات: این مدل نیز از پیشرانه TU5 با ظرفیت 1587 سی‌سی بهره می‌برد که حداکثر توان تولیدی آن 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز 142 نیوتن‌‌متر است. طبق ادعای سازنده حداکثر سرعت آن 187 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن نیز 14.2 ثانیه است، اما در عمل مشاهده می‌کنیم که این شتاب پژو پارس اتومات بسیار پایین تر از رقم اعلام شده است. سیستم تهویه دستی بوده و فقط کیسه هوای راننده در این مدل موجود است. شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، قفل میکرو سوییچی درها و ... از سایر امکانات این خودرو به شمار می‌آیند. اخیراً پس از چند سال وقفه تولید، شرکت ایران خودرو اقدام به عرضه این خودرو با جعبه‌دنده ساخت ZF بصورت محدود نموده است.

    پارس دوگانه‌سوز: در این مدل از پیشرانه 1761 سی‌سی استفاده‌شده است که حداکثر توان تولیدی آن 100 اسب بخار (بنزین) و 83 اسب بخار (گاز) بوده و حداکثر گشتاور آن 153 نیوتن‌متر (بنزین) و 135 نیوتن‌متر (گاز) است. حداکثر سرعت خودرو در بنزین 190 کیلومتر بر ساعت و در گاز 183 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا 100 این خودرو نیز 13.8 ثانیه است. مصرف سوخت خودرو در شهر، ترکیبی و جاده به ترتیب 13.8، 9.1 و 8 لیتر در هر 100 کیلومتر برای بنزین و برای گاز نیز به ترتیب 43.6، 31.3 و 27.8 است. کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه اتومات، سیستم صوتی پیشرفته، بلندگوی عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، آیینه‌های جانبی برقی، شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب و ... از امکانات این خودرو به‌حساب می‌آید.

    پارس ELX با موتور XUM: این موتور مجهز به موتور 1905 سی‌سی نوع XUM بوده و حداکثر توان تولیدی آن 105 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز 155 نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت خودرو 190 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 خودرو نیز 10.9 ثانیه است. مصرف سوخت خودرو در شهر، ترکیبی و جاده نیز به ترتیب 12.4، 8.6 و 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است. کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی مجهز به موبایل هندزفری، بلندگوی عقب، آنتن اکتیو، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، چراغ مه شکن جلو و عقب، آیینه‌های جانبی برقی راهنما دار، آیینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک و ... از امکانات خودرو هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو