فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو :

خودمان را نوکر و خدمتگزار مردم می دانیم

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه خودمان را نوکر و خدمتگزار مردم می دانیم ، گفت : تمام تلاش ما افزایش رضایتمندی مردم است و بر این باوریم که هنگامی به آرامش می رسیم که مردم از محصولات ما راضی شوند.

خودمان را نوکر و خدمتگزار مردم می دانیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ هاشم یکه زارع در نشستی با مدیران عامل و دبیران خبرگزاری ها و رسانه های جمعی در پاسخ به انتقادات مرتبط با پیش فروش پژو 2008 و بازار سیاه حواله این خودرو افزود : پیش فروش پژو 2008 از شفاف ترین پیش فروش ها بوده است بطوریکه در تمام 800 نمایندگی ایران خودرو در سطح کشور تنها 743 دستگاه از این خودرو ثبت نام شد.
    وی گفت : در سال 92 که دولت یازدهم تشکیل شد مشکلات زیادی در صنعت خودرو داشتیم و مقرر شد دولت با هدف حمایت از این صنعت به هریک از دو خودروساز بزرگ کشور "ایران خودرو و سایپا" یکهزار میلیارد تومان کمک کند.
    یکه زارع افزود : نخستین اقدام ما در ایران خودرو برقراری نظم و ایجاد ثبات بود و با تحرک در صنایع خودروسازی ، صنعت قطعه سازی هم به حرکت درآمد به طوری که طی آن 20 هزار نیروی شاغل در قطعه سازی که شغل خود را از دست داده بودند به سرکار برگشتند و تولید در مدار رونق قرار گرفت.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت : تولید ایران خودرو از روزی 200 تا 300 دستگاه به روزی 2 هزار و 600 دستگاه رسیده است و برخلاف گذشته که تولیدات بصورت ناقص از خط تولید عبور و در پارکینگ ها انبار می شد ، اکنون خودروها بدون ناقصی تولید و قابل تحویل به مشتریان است.
    وی با بیان اینکه دوره گارانتی خودروهای ما به 3.5 سال افزایش یافته است ، افزود : در  چهار سال گذشته 724 پروژه کیفی تعریف کردیم که حدود 500 پروژه
    اجرا شده که نتیجه آن توقف کمتر محصولات ایران خودرو در حاشیه خیابان ها به خاطر ایرادات فنی بوده است.
    یکه زارع با اشاره به اینکه در حوزه خدمات پس از فروش کارهای زیادی انجام شده است ، گفت : شاهد بودیم که چهار سال قبل دهها هزار خودرو از تولیدات ایران خودرو به خاطر کمبود قطعه در بیش از 800 نمایندگی این شرکت در سراسر کشور معطل بود درحالیکه امروز تعداد خودروهای متوقف در این نمایندگی ها کمتر از  500 دستگاه است.
    وی افزود : مرکر تحقیقات ایران خودرو مدت زیادی تا چهارسال قبل تعطیل بود و چون فکر می کردیم خارجی ها می توانند درد ما را درمان کنند لذا به شرکتهای خارجی اتکا کرده بودیم ولی چون من چنین تصوری نداشتم شروع به کار کردیم و کارهای زیادی در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام دادیم .
    یکه زارع با بیان اینکه بجای اتکا به شرکتهای خارجی به سمت مشارکت با خارجی ها حرکت کردیم و در گام نخست دو پلت فرم تعریف کردیم که یکی از آنها با شرکت پژو بود ، گفت : ما به این منظور یک کنسرسیوم 10 جانبه با 5 شرکت خارجی و 5 نهاد ایرانی برای طراحی و تولید پلت فرم ایرانی ایجاد کردیم که در تمام این سالهایی که در صنعت خودرو بودم  بهترین کاری بود که انجام شد .
    وی افزود : بنظرمی رسد تا سال 2040 تولید خودروهای سوختی در دنیا متوقف شود و تولید خودرو بسمت خودروهای برقی و هیبریدی خواهد رفت ، بر همین اساس لازم است زیرساخت های استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در کشور فراهم  و یارانه هایی به متقاضیان این نوع خودرو ها پرداخت شود بطور مثال در انگلیس دولت تا 30 درصد قیمت خودرو را یارانه می دهد و برق برای این خودروها ارزان و حتی رایگان است.
    یکه زارع گفت : ما در ایران خودرو روی خودروهای برقی و هیبریدی کار می کنیم و دانشگاه شریف روی خودروهای برقی و دانشگاه امیرکبیر روی خودروهای هیبریدی با ما کار می کنند که در 3 تا 4 سال آینده نتایج این فعالیت ها را خواهیم دید.
    وی افزود : اطمینان می دهیم که با جدیت روی خودروهای برقی و هیبریدی کار می کنیم ولی قیمت این خودروها قابل مقایسه با خودروهای معمولی نیست مثلا اگر قیمت رانا را 30 میلیون تومان در نظر بگیریم نوع برقی آن باتوجه به نوع باطری ها 80 میلیون تومان است .
    یکه زارع گفت : هرچند علت کندی در خودروساز شدن ما هم به مدیران که ما باشیم و هم به دولتمردان بر می گردد ولی اگر شرایط ایران و کره جنوبی را مطرح می کنید باید بگویم حمایتی که در کره از صنعت خودرو شد ، در ایران نشد ، مجموع کمک دولت به صنعت خودرو در دوران بعد از انقلاب مربوط به بهینه سازی مصرف سوخت و خارج کردن پیکان از خط تولید بوده که رقم آن 20 میلیارد تومان است درحالیکه کره جنوبی میلیاردها دلار به صنعت خودرو کمک  و برای مدت 20 سال واردات خودرو را ممنوع کرد و با آزاد شدن واردات خودرو 3 درصد از حقوق دریافتی از این محل به مرکز تحقیقات خودرو داده می شود .
    وی افزود : درتولید باید روی برند تمرکز کنیم تا بتوانیم در مقابل شرکتهای خارجی مثل بنز و پژو بایستیم و گفتگو کنیم در غیر این صورت در موضع ضعف قرار خواهیم داشت.
    یکه زارع گفت : در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی مواردی مثل اینکه باید 70 درصد قطعات ساخت داخل شود ، قطعه سازان از نظر تکنولوژی رشد داده شوند ، 30 درصد تولیدات صادر شود دیده شده است ولی همه اینها برمی گردد به اجرای خوب قرارداد چرا که اجرای بد قرارداد خوب می تواند مشکل ساز باشد .
    وی افزود : در چند روز آینده با شرکت داتسون ژاپن که طرف قرارداد با رنو سیتروئن است مذاکرات را برای انعقاد قرارداد همکاری شروع خواهیم کرد و تمام تلاش ما در تامین رضایت مشتریان روی قیمت و خدمات است .
    یکه زارع گفت : لازم است هرچه زودتر برای صنعت یک استراتژی خوب نوشته شود تا براساس آن به اهداف تعیین شده در 1404 برسیم .
    صدا و تصویر دارد .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو