فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۲۱ درصدی تصادفات در محورهای چهارمحال و بختیاری

عصر خودرو- رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در پنج ماه ابتدای سال جاری مجموع تصادفات رخ داده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۱ درصدی تصادفات در محورهای چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سرهنگ رحمت‌الله نجفی   اظهار کرد: در پنج ماه ابتدای سال جاری، تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه 28 درصد کاهش، متوفی 34 درصد کاهش، تصادفات منجر به جرح 66 درصد افزایش، تعداد مجروحین 29 درصد افزایش و تصادفات خسارتی هشت درصد کاهش داشته است.

    وی افزود: در این مدت بیشترین سهم در وقوع تصادفات مربوط به خودرو سواری پیکان با 56 درصد، وانت‌بارها 24 درصد، موتورسیکلت 9 درصد، کامیون 10 درصد و دو درصد مربوط به سایر وسایل‌نقلیه بوده است.

    نجفی با اشاره به اینکه عمده تصادفات در محورهای استان تخطی از سرعت مطمئنه با 38 درصد بوده است، تصریح کرد: انحراف به چپ و سبقت 29 درصد، عدم توانایی در کنترل وسایل‌نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی 11 درصد و تغییر مسیر ناگهانی سه  درصد بوده است.

    وی گفت: بیشترین زمان وقوع تصادفات در جاده‌های استان با 29 درصد بین ساعت‌های 20 تا 24، 42 درصد بین ساعات 12 ظهر تا 20، 8 صبح تا 12 ظهر 15 درصد، 4 صبح تا 8 صبح 4 صبح شش درصد بوده است.

    نجفی ادامه داد: طی این مدت 40 درصد تصادفات رخ داده در محورهای استان، 30 کیلومتر مانده به شهرها و 60 درصد تصادفات30 کیلومتر بعد از شهرها بوده است.

    وی افزود: طی این مدت 71 درصد تصادفات مربوط به جاده‌های اصلی، 23 درصد جاده‌های روستایی و شش درصد مربوط به جاده‌های فرعی استان بوده که دو درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده و 26 درصد مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

    رئیس پلیس‌راه استان با بیان اینکه در این مدت عمده تصادفات در محور شهرکرد به سورشجان رخ داده است، خاطرنشان کرد: محورهای شهرکرد به شلمزار، گندمان به لردگان، میدان پهلوان شهر لردگان تا دهدز و صمصامی به دشتک از محورهای بحرانی استان هستند که طی این مدت، تصادفات در این محورها رخ داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو