فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای:

با ساماندهی مهمانداران اتوبوس ۱۰هزار شغل ایجاد می‌شود

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای گفت: با ساماندهی مهمانداران اتوبوس ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

با ساماندهی مهمانداران اتوبوس ۱۰هزار شغل ایجاد می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حمیدرضا شهرکی ثانوی در   اولین نشست تخصصی کارگروه ارتقاء خدمات مسافری منطقه جنوب غرب کشور، با اشاره به ظرفیت بالای ایجاد شغل در بخش مهمانداران اتوبوس، اظهار کرد: با ساماندهی مهمانداران اتوبوس علاوه بر ارائه خدمات مناسب به مشتریان، امکان ایجاد 8 تا 10 هزار شغل به وجود می‌آید .

    وی با بیان اینکه هویت دادن به مهمانداران اتوبوس و ترسیم آینده روشن برای این قشر از ضرورت‌هاست، تصریح کرد: آینده روشن مهمانداران در گرو استقرار نظام تامین اجتماعی برای آنان است که تاکنون مکاتباتی در این رابطه صورت گرفته است. هرچند تامین اجتماعی در این راستا پاسخ قانع کننده‌ای به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نداده اما همچنان پیگیر این مطالبه هستیم .

    شهرکی از طرح پیشنهاد دو مدل بیمه نامه توافقی 27 درصد و یا مشاغل آزاد 26 درصد به سازمان تامین اجتماعی برای ساماندهی مهمانداران خبر داد و گفت: درصورت موافقت و همکاری سازمان تامین اجتماعی می‌توان 8 تا 10 هزار شغل واقعی در این زمینه ایجاد کرد و این با تولید شغل از مسیر دلالی بسیار متفاوت است.

    مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای به شرکت‌های مسافربری استانی اطمینان داد که اجرای شبکه سیر به هیچ عنوان به معنای حذف شرکت‌های استانی نبوده بلکه صرفا به منظور ساماندهی و مدیریت هوشمند و توانمندسازی است .

    وی افزود: در اجرای شبکه سیر اولویت با شرکت‌های استانی است و زمانی شعبه دایر می‌شود که شرکت استانی تمایلی به ارتقاء نشان ندهد .

    شهرکی با تاکید بر ضرورت استفاده شرکت‌های مسافربری از ظرفیت شرکت‌های مشاوره‌ای در حوزه جذب مشتری، اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران نیازسنجی صورت گیرد تا بتوان با ارائه‌ی خدمات متناسب با نیاز مردم در جذب مشتری و رونق صنعت حمل و نقل مسافر گام برداشت .

    مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای حفظ احترام مشتری را  به عنوان الگوی برنامه‌ریزی برشمرد و تصریح کرد: از سوی دیگر برای بهبود شرایط شرکت‌های حمل و نقل مسافر باید از فرصت مسیرهای گردشگری نهایت بهره را برد زیرا در حال حاضر تردد وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی در این مسیرها ساماندهی نشده در حالی‌که ساماندهی تورهای گردشگری می‌تواند نقش بسزایی در رونق صنعت حمل و نقل ایفا کند .

    وی ادغام راهداری با حمل و نقل را فرصتی مناسب دانست و گفت: با حضور راهداری فرصت خوبی در بحث اولویت کریدورهای حمل و نقل عمومی در مباحث ایمنی، نگه داری راه و خدمات بین راهی و ویترین جاده‌ای ایجاد شده است .

    ضرورت تناسب عملکرد با اسناد بالادستی و توجه به مسیرهای کوتاه در حوزه حمل و نقل عمومی از دیگر تاکیدات مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بود .

    شهرکی با بیان اینکه 11 درصد سهم حمل و نقل عمومی متعلق به 5 استان جنوب غرب کشور است، بیان کرد: 63 درصد حمل و نقل در این استان‌ها درون استانی و 40 درصد برون استانی است .

    وی شناسایی مقاصد و اهداف سفر، حساسیت به شاخص‌های مختلف حمل و نقل عمومی برای برنامه‌ریزی، تلاش مضاعف معاونان حمل و نقل استان‌ها و توجه به شاخص نفر کیلومتر و افزایش رقابت پذیری با رقیب اصلی حمل و نقل عمومی که در حال حاضر حمل و نقل شخصی محور است را از ضرورت‌ها عنوان کرد .
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو