فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام وزیر بهداشت:

هر نیم ساعت یک نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور جان می بازد

عصر خودرو- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر نیم ساعت یک نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور جان می بازد و ۲۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می شوند.

هر نیم ساعت یک نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور جان می بازد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، ایرج حریرجی روز شنبه در مراسم افتتاح نخستین همایش پیشگیری از سوانح و حوادث در رادیو سلامت افزود: هر سال هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف عوارض حوادث ترافیکی می شود یعنی حدود یک پانزدهم تولید ناخالص ملی معادل 32 میلیارد دلار بر اثر این حوادث از بین می رود و نابود می شود.
    وی گفت: از نظر حوادث رانندگی کشور هشتم دنیا هستیم و فقط شش کشور آفریقایی و یک کشور آسیایی از ایران وضعیت بدتری دارند و این وضعیت به هیچ وجه شایسته کشور ما نیست.
    معاون کل وزارت بهداشت افزود: البته در سال های اخیر تعداد مرگ های ناشی از تصادفات قدری کاهش یافته و از حدود 27 هزار و 852 نفر در سال 1384 به 15 هزار و 932 نفر در سال 95 کاهش یافته است و در این مدت حوادث ترافیکی از عامل دوم مرگ ایرانیان به عامل سوم نزول کرده است اما هنوز کارهای زیادی داریم و وضعیت مطلوب نیست.
    حریرچی گفت: سال گذشته حدود 50هزار اعزام آمبولانس در حوادث ترافیکی داشتیم که حدود 12 هزار و 600 ماموریت از آنها در مواردی بوده که بین سه تا پنج کشته داشته اشت.
    سخنگوی وزارت بهداشت افزود: کاهش نسبی تعداد مرگ های ناشی از تصادفات البته با افزایش تعداد مصدومان همراه بوده است و سال گذشته در این حوادث 768 هزار نفر مصدوم و در بیمارستان بستری شدند و هزار و 189 میلیارد تومان فقط هزینه صورتحساب بیمارستان این افراد شده است.
    وی گفت: 70 تا 90 درصد علت مرگ ها و آسیب های تصادفات ناشی از خطای انسانی است، بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهمترین این عوامل است و کمتر از 10 درصد این حوادث در نقاط حادثه خیز رخ داده است.
    حریرچی توصیه کرد: برای کاهش حوادث ترافیکی باید آموزش را از سنین مدرسه شروع کنیم، همه مردم باید عوامل خطر را شناسایی کنند و همه مردم و مسئولان باید نسبت به این مسئله احساس مسئولیت داشته باشند.
    وی گفت: آموزش و اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی، بهره برداری صحیح از فناوری های مدرن و آموزش مردم درباره روش صحیح استفاده از خودرو، موبایل و ... و اصلاح قوانین به نحوی که بازدارندگی آنها افزایش یابد و مساعدت و همکاری همه نهادهای حاکمیتی برای کنترل حوادث رانندگی در کشور ضروری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو