فونیکسریمکسبهتام

آزمایش کامیون‌های بدون راننده در جاده‌های انگلیس

عصر خودرو- دولت بریتانیا اعلام کرد از سال آینده آزمایش کاروان‌های کوچک کامیون‌های بدون راننده را در جاده‌های اصلی بریتانیا آغاز خواهد کرد.

آزمایش کامیون‌های بدون راننده در جاده‌های انگلیس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبر آنلاین ،در این طرح حداکثر سه کامیون پشت سر هم قرار گرفته و کاروانی کوچک را شکل می‌دهند اما سرعت گرفتن و ترمز کردن آنها را کامیون جلویی هدایت می‌کند.

    آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل که قراردادی با دولت بریتانیا برای آزمایش این طرح بسته است می‌گوید تست‌های اولیه آغاز شده و تا پایان سال 2018 آزمایش این کاروان‌های سه تایی در جاده‌های اصلی بریتانیا هم انجام خواهد شد.

    کامیون جلویی یا کامیون "هادی" در این کاروان‌ها را یک راننده خواهد راند. در زمان آزمایش طرح، کامیون‌های عقبی هم راننده خواهند داشت، اما گاز دادن و ترمز کردن کامیون جلویی بصورت بی سیم به کامیون‌های پشتی هم منتقل خواهد شد.

    "پل مینارد" معاون وزیر راه و ترابری بریتانیا اظهار کرد: "وقتی کامیون‌ها نزدیک به هم می‌رانند کامیون جلویی هوا را کنار می‌زند و به این ترتیب بهره‌وری سوخت کامیون‌های پشتی افزایش و گازهای تولید شده کاهش پیدا می‌کند."

    وی افزود:"این باعث کاهش هزینه شرکت‌ها شده که خود باعث کاهش هزینه مصرف‌کنندگان خواهد شد."

    دولت بریتانیا از سال 2014 وعده اجرای چنین برنامه‌ای را داده بود اما به دلایل مختلف به مرحله اجرا نرسیده بود.

    آزمایش کاروان کردن کامیون‌های بدون راننده در بعضی کشورهای دنیا مثل آمریکا، آلمان و ژاپن انجام شده است.

    با این حال برخی نهادها مثل اتحادیه خودروی بریتانیا معتقدند کاروان کامیون‌های بدون راننده برای بریتانیا مناسب نیست.

    "ادموند کینگ" رییس انجمن خودروی برتانیا می‌گوید: "‌ما می‌خواهیم بهره‌وری سوخت را افزایش و ترافیک را کاهش دهیم اما ما متقاعد نشده‌ایم که کاروان کردن کامیون‌ها راهی برای رسیدن به این مهم باشد."

    "ما یکی از شلوغ‌ترین اتوبان‌های اروپا را داریم که تعداد زیادی ورودی و خروجی دارند و کاروان کردن چند کامیون می‌تواند دید دیگر رانندگان را برای رویت علائم راهنمایی و رانندگی مسدود کند."

    بنیاد باشگاه اتوموبیل‌رانی سلطنتی- یک نهاد غیرانتفاعی مستقل- هم در این باره اظهار نگرانی کرده است.

    "استیو گودینگ "رییس این نهاد می‌گوید:"کاروان کردن کامیون‌ها در کیلومترها اتوبان بیابانی آریزونا یا نوادا ممکن است مفید باشد اما اینجا آمریکا نیست."

    " کاروان خودروهای باری سنگین که نزدیک به هم حرکت کنند در مسیرهای طولانی باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود اما در اتوبانهای بسیار پر ترافیک ما که ترافیک مرتب متوقف و متحرک می‌شود و خودروهایی که می‌خواهند برای خود جایی در ترافیک باز کنند، فایده این کار مورد تردید واقع می‌شود."

    اما معاون وزیر پل مینارد می گوید: "ما ابتدا باید مطمئن شویم که این روش در جاده‌های ما بی‌خطر است برای همین هم در این طرح آزمایشی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو