فونیکسریمکسبهتام

تغییر استراتژی هیوندای از خودروهای پیل سوختی به الکتریکی

عصر خودرو- شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرد که در حال گنجاندن خودروهای الکتریکی به عنوان محور استراتژی محصولات خود است.

تغییر استراتژی هیوندای از خودروهای پیل سوختی به الکتریکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز، محوری که شامل برنامه هایی برای یک خودروی الکتریکی با کیفیت با برد طولانی است چرا که این شرکت به دنبال رقابت و سبقت گرفتن از خودروسازانی همچون تسلا و دیگر رقبای الکتریکی ساز است.  

    هیوندای همانند تویوتا ابتدا به دنبال فناوری پیل سوختی برای خودروهای زیست سازگار آینده بود اما در پی مطرح شدن شرکت تسلا و حمایت دولت چین از خودروهای باتری دار، به سمت فناوری خودروهای الکتریکی گرایش پیدا کرد.

    تویوتا نیز اکنون در حال کار روی خودروهای الکتریکی با شارژ سریع و توان طی مسافت های بیشتر است.

     

    هیوندای در حال برنامه ریزی برای عرضه یک خودروی سدان الکتریکی تحت برند جنسیس در سال 2021 با برد 500 کیلومتر با هر مرتبه شارژ است.

    این شرکت همچنین یک نسخه الکتریکی از اس یو وی Kona را با توان طی 390 کیلومتر در نیمه اول سال آینده میلادی معرفی خواهد کرد.

    لی کوانگ گوک نایب رئیس اجرایی هیوندای در یک کنفرانس خبری گفت: ما در حال تقویت استراتژی خودروهای زیست سازگار خود هستیم و روی خودروهای الکتریکی متمرکز شده ایم.

    هیوندای و زیرمجموعه آن کیاموتورز، که روی هم در جایگاه پنجم فروش خودرو در جهان قرار دارند، همچنین اعلام کردند که در حال افزودن سه خودروی هیبریدی پلاگین به برنامه های خود برای خودروی زیست سازگار و رساندن مجموع آنها به 31 مدل تا سال 2020 هستند.

    این برنامه ها که تاکیدی برای تغییر رویکرد هیوندای به سمت خودروهای الکتریکی است، شامل هشت خودروی باتری دار و دو خودروی پیل سوختی در حالیکه در برنامه سال 2014 از 22 مدلی که اعلام شده بود تنها دو مدل الکتریکی بودند.

    هیوندای همچنین گزارش رویترز مبنی بر توسعه اولین پلتفرم مختص خودروهای الکتریکی را که به این شرکت اجازه می دهد چندین مدل الکتریکی با برد طولانی تر را تولید کند، تایید کرد.

    هیوندای سال گذشته مدل الکتریکی یونیک را عرضه کرد اما توان طی مسیر این خودرو بسیار کمتر از خودروهای تسلا و جنرال موتورز است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو