فونیکسریمکسبهتام

وارد شدن ضربه به سر، علت فوت ۶۰ درصد سرنشینان خودروها

عصر خودرو- رئیس گروه پیشگیری از حوادث مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت وارد شدن ضربه به سر را عامل مرگ حدود ۶۰ درصد سرنشینان خودروها در تصادفات رانندگی اعلام کرد.

وارد شدن ضربه به سر، علت فوت ۶۰ درصد سرنشینان خودروها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علیرضا مغیثی گفت: حوادث ترافیکی در ایران به عنوان یک معضل بهداشتی مهم به حساب می‌آید.

    وی ادامه داد: جدی بودن تصادفات و تلفات ناشی از آن در ایران به عنوان یک معضل بهداشتی که به طور مستقیم و غیرمستقیم نظام بهداشتی را متأثر می‌کند، شناخته شده است.

    مغیثی اظهار داشت: آگاهی علمی و دقیق از آنچه در سطح جامعه در حال رخ دادن است منجر به شناسایی نقاط ضعف و عوامل مستعدکننده این معضل می‌شود که همین شناسایی مهمترین گام در راه برنامه‌ریزی صحیح جهت برطرف کردن مشکل حوادث رانندگی می‌باشد.

    رئیس گروه پیشگیری از حوادث مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت افزود: تابستان فصل رونق مسافرت است. شهرهای سیاحتی و زیارتی مقصد مسافران تابستانی است که تعداد این تفرجگاه‌ها اتفاقاً در کشورمان کم هم نیست. گردش مالی توریست و گردش پذیری هر شهر باعث رونق اقتصادی مردمان شهرهای مقصد گردشگران می‌شود. اما جدا از خاطره‌های خوب یک سفر چند سالی است که افزایش تصادفات و تلفات ناشی از تصادف خودروها زنگ‌های خطر را به صدا درآورده است.

    وی گفت: بررسی علل تصادفات نشان می‌دهد، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بیشترین عامل حوادث جاده‌ای بوده‌اند، قابل ذکراست در تابستان روزها طولانی‌تر است و برای همین رانندگان استراحت کمتری دارند.

    مغیثی گفت: توصیه می‌شود هموطنان قبل از تردد در این مسیرها استراحت کافی داشته باشند و در توقف گاه‌های مناسب در طول سفر حتما بایستند و استراحت کنند تا شاهد واژگونی کمتر خودروها باشیم.

    وی افزود: به همه هموطنان توصیه می‌کنیم در تردد از جاده‌های کوهستانی صبر و تحمل بیشتری به خرج دهند، زمان بیشتری را برای سفر خود در این ایام در نظر بگیرند.

    رئیس گروه پیشگیری از حوادث مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرهنگ بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین جلو جا افتاده است. اگر این موضوع برای سرنشینان عقب هم فرهنگ سازی شود، کمک شایانی به کاهش تعداد تلفات در جاده‌ها خواهد شد. چرا که علت فوت حدود 60 درصد از سرنشینان خودروها، ضربه به سر است و بستن کمربند ایمنی کمک مهمی به برخورد نکردن سر به بدنه خودرو می‌کند.

    مغیثی بیان کرد: در کشور ما استفاده از صندلی کودک، قانونی نشده، اما توصیه می‌کنیم رانندگان حتماً از صندلی کودک برای سرنشینان خردسال استفاده کنند. حدود 7 درصد جان باختگان تصادفات در طول سال، کودکان هستند.
     

        

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو