فونیکسریمکسبهتام

گزارش پایگاه آمریکایی از بازار سیاه سوخت دیزل در این کشور

عصر خودرو- مقامات آمریکایی در سالهای اخیر شاهد افزایش موارد سرقت سوخت دیزل به ویژه در طول کوریدور i-۱۰ در مسیر فلوریدار به کالیفرنیا بوده اند.

گزارش پایگاه آمریکایی از بازار سیاه سوخت دیزل در این کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از آسوشیتدپرس، موارد سرقت سوخت در آمریکا زمانی شروع به افزایش کرد که اسکیمرهای کارتهای اعتباری اولین بار در حوالی سال 2006 مطرح شدند. گروههای تبهکاری اسکیمرهایی را روی پمپ‌های بنزین برای سرقت اطلاعات مشتریان نصب کردند که سپس از آنها برای خرید سوخت و پمپ کردن آن به باک های مخفی در وانت‌ها و خودروهای ون استفاده می‌کردند. این خودروها سپس عازم سایت های ساخت و ساز یا دیگر پمپ های بنزین برای فروش می‌شدند.

    در شرایطی که سرقت سوخت امر تازه ای نیست، این روند سازماندهی شده توسط گروه‌های تبهکاری و استفاده از اطلاعات کارتها برای سرقت مقادیر عمده سوخت دیزل امر نسبتا جدیدی است. این جرائم سابقا به عنوان جرمهای بدون قربانی که محکومیت های سبکی دارند، نگریسته می‌شدند اما با مقررات جدید، عاملان سرقت سوخت اکنون با جریمه های سنگین مواجه خواهند شد. بعلاوه سرویس مخفی آمریکا که مسئول رسیدگی به جرائم مالی است، اکنون از بعد هک شدن کارت های اعتباری وارد موضوع شده است.

    در یک مورد، ماموران سرویس مخفی مشاهده کردند که گروهی از افراد با چند کامیون و SUV مجهز به باک‌های اضافی معادل 300 گالن در حال سرقت سوخت هستند. این گروه با استفاده از اطلاعات سرقت شده کارتهای اعتباری باکهای خود را پر کرده و سوخت سرقتی را به یک تانکر 4500 گالنی منتقل و آن را در پمپ های بنزین منطقه می‌فروختند. در این مورد خاص روزانه حدود 16 هزار دلار و سالانه حدود هفت میلیون دلار سوخت سرقت شد. 

    علاوه بر بعد مالی، مقامات مایلند تعداد این نوع از جرائم را به دلیل مسائل ایمنی کاهش دهند. یکی از کارشناسان این حوزه می‌گوید یک کامیون حامل صدها گالن سوخت که با سرعت در بزرگراه در حرکت است، همانند یک بمب متحرک می مانند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو