فونیکسریمکسبهتام

چرا بر نحوه برخورد ماموران پلیس راه با رانندگان نظارت نمی‌شود؟

عصر خودرو- رانندگان ناوگان جاده‌ای می‌گویند در حالی‌که تمامی حرکاتشان توسط گشت‌های نامحسوس و دوربین‌ها و دستگاه سپهتن مورد نظارت قرار دارد اما هیچ نظارتی بر عملکرد و نحوه برخورد ماموران پلیس راه با آنان وجود ندارد.

چرا بر نحوه برخورد ماموران پلیس راه با رانندگان نظارت نمی‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تین‌نیوز، فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در پیام‌های متعددی که در گروه‌های مجازی مربوط به صنف خود منتشر می‌کنند از نحوه برخورد ماموران پلیس راه با خود انتقاد کرده‌ و بیان می‌کنند که همان‌گونه که فعالان این صنف از طرق مختلف مورد نظارت قرار دارند، عملکرد پلیس راه در مواجهه با آنان نیز نیاز به نظارت دارد.

    به گفته آنان،  بارها در مورد نحوه عملکرد ماموران پلیس با رانندگان، با بازرسی تماس گرفته شده تا مشکلات به وجود آمده حل شود اما در جواب فقط به عبارت« پیگیری خواهد شد» بسنده شده و تماس‌های متعدد برای دستیابی به نتیجه نیز بی‌ثمر بوده است.

    آنان همچنین این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا نباید دوربین‌های نامحسوس بر عملکرد ماموران پلیس راه و همچنین  نحوه برخورد آنان با رانندگان نظاره‌گر باشد تا ماموران متخلف را جریمه کرده و به آنها نمره منفی بدهد؟

    پرسش دیگر رانندگان این است که آیا نبستن کمربند ایمنی شش مسافر آخر اتوبوس تخلف راننده اتوبوس محسوب می‌شود؟ آیا در یک روز بارانی اگر به علت اتصالی، چراغ خطر عقب اتوبوس قطع شد، متخلف راننده است و باید 6 نمره منفی گرفته و جریمه شود؟ آیا بر اثر برخورد سنگ از کامیون جلوی اتوبوس به شیشه،  راننده اتوبوس باید 6 نمره منفی بگیرد؟ در مواقعی که اتوبوس مشکل فنی دارد آیا نباید مالک اتوبوس را جریمه  کرده و به اتوبوس نمره منفی بدهند تا نقص فنی اتوبوس برطرف کند؟

    به گفته رانندگان، برای از بین بردن استحکاکی که بین رانندگان و ماموران پلیس وجود دارد باید راهکاری اندیشید به خصوص این‌که در مواقع بروز مشکل، همیشه حق به پلیس داده می‌شود و رانندگان در صورت مخالفت با نظر ماموران پلیس با اخذ دفترچه و در نتیجه بیکاری و مشکلات معیشتی خانودهایشان مواجه خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو