فونیکسریمکسبهتام

معرفی شارژرهای بدون سیم برای خودروهای الکتریکی

عصر خودرو: کانتینتال، شرکت فناورانه آلمانی در ماه آینده از سیستم شارژ بدون سیم در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت رونمایی خواهد کرد تا بخشی از نگرانی‌ صاحبان خودروهای الکتریک را در رانندگی‌های طولانی کاهش دهد.

معرفی شارژرهای بدون سیم برای خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰
  • 1
  • معرفی شارژرهای بدون سیم برای خودروهای الکتریکی
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، شرکت فناورانه کانتیننتال بر این باور است که شارز راحت، آرام و در دسترس می‌تواند کلید اصلی و انگیزه بالا برای مردم در خرید خودروهای الکتریکی محسوب شود.

توماس رولر مدیر ارشد شرکت کانتینتال در این خصوص گفت: در حال حاضر دلایل زیادی وجود دارد که صاحبان خودروهای الکتریکی را به شارژ دوباره بی‌میل می‌سازد. اگرهوای بیرون سرد، بیش از حد گرم، شرجی یا مرطوب باشد، کمتر کسی حاضر می‌شود تاوقتش را برای شارژ دوباره خودرو صرف کند.

علاوه بر این اگر کسی قصد یک توقف یا حرکت کوتاه را داشته باشد، توقف طولانی مدت برای شارژ خودرو عذاب‌آور خواهد بود.

وی در این خصوص گفت: بنابراین ما در دنیای امروز مجبور به ساخت یک سامانه شارژ کننده کاربرپسند و کاربردی هستیم و فناوری شارژ القایی قدم بزرگی برای رسیدن به این هدف است.

این فناوری در اصل انتقال بدون سیم قدرت از پدهای شارژ کننده در کف زمین  به پدهای گیرنده به سطح زیر خودرو است. برای دسترسی به قدرت این سامانه، کافی است راننده خودروی خود را روی پدهای مربوطه پارک کند. سامانه ناوبری مایکرو در این مجموعه به رانندگان کمک می‌کند تا در موقعیت مناسب برای شارژ بهتر خودرو قرار گیرند. هدایت این سامانه، از طریق صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی صورت می‌گیرد. به محض قرار گرفتن خودرو در موقعیت مناسب و تراز شدن آن با پدهای شارژ کننده القایی، فرآیند شارژ مجدد به شکل خودکار آغاز خواهد شد. پس از آن فرآیند شارژ با سرعت 11 کیلووات آغاز خواهد شد.

این سیستم پس از گذر از دوره آزمایشی در مراکز خرید یا اماکن تفریحی و ورزش پر رفت‌و آمد نصب خواهد شد و فرآیند شارژ را به راحتی امکان‌پذیر خواهد کرد. شارژ در این روند زحمت و هزینه‌ای ندارد. در حین شارژ یک عامل خارجی مانند یک حیوان خانگی باعث اختلال شود، فرایند شارژ به شکل خودکار حذف خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط