فونیکسریمکسبهتام

داخل خودرو نمی‌تواند حریم خصوصی تلقی شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه داخل خودرو به جهت عقلی، عرفی، شرعی و قانونی حریم خصوصی نیست، گفت: خودرو مالکیت خصوصی افراد محسوب شده و رعایت موازین قانونی و اخلاقی در آن ضروری است.

داخل خودرو نمی‌تواند حریم خصوصی تلقی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، همن طاهرخانی  در خصوص حریم خصوصی دانستن یا ندانستن داخل خودرو، گفت: بر اساس نظرات کارشناسی؛ حریم خصوصی به معنای چارچوبی پنهان از مردم است که در آن به اموری پرداخته می‌شود که نهان از منظر عموم است، در این چارچوب رفتاری بروز داده نمی‌شود که از نظر افکار عمومی پذیرفته باشد بنابراین خودرو هرچند وسیله شخصی است اما حریم خصوصی تلقی نمی‌شود.

    نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حقیقت به لحاظ عقلی، عرفی، شرعی و قانونی افراد نمی‌توانند داخل خودرو رفتاری از خود بروز دهند که بر خلاف رفتارهای اجتماعی مرسوم باشد.

    وی افزود: خودرو حریمی است که تنها مالکیت خصوصی در آن اعمال می‌شود، بنابراین مردم در خودروها باید موازین اخلاقی و قانونی را به خصوص در اماکنی که عموم مردم در تردد هستند، مراعات کند.

    طاهر خانی معتقد است: در حقیقت به فضایی خصوصی می‌گویند که کسی آن را به طور طبیعی و عادی نبیند و بر همین اساس فضای پیدای خودرو، حریم خصوصی نیست زیرا  اماکنی که بدون تجسس در معرض دید قرار می‌گیرند، نمی‌توانند خصوصی قلمداد شوند.

    عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال حرمت مالکیت خصوصی خودروی افراد باید حفظ شود اما داخل خودرو قطعا حریم خصوصی نیست و رعایت حداقل های قانونی ضروری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط