فونیکسریمکسبهتام

طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده قرچک کلید خورد

عصر خودرو- فرماندار و رئیس شورای ترافیک شهرستان قرچک از نوسازی مینی بوس های فرسوده و توسعه خطوط جدید تاکسیرانی با فعالیت خودروی «ون» خبر داد.

طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده قرچک کلید خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مسعود مرسلپور پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران گفت: برابر مصوبه دولت تدبیر و امید مقرر شده، مینی بوس های فرسوده با تاکسی نوسازی شوند، از این رو مینی بوس داران فعال در خطوط شهرستان در صورت تمایل می توانند مینی بوس فرسوده خود را با تاکسی ون و یا یک دستگاه مینی بوس صفر کیلومتر و با استفاده از تسهیلات بانکی ظرف مدت کوتاهی  نوسازی کنند  .

    وی افزود: در طرح جدید نوسازی مینی بوس های فرسوده، متقاضیان می توانند در صورت تمایل خودروی فرسوده خود را با تاکسی ون که از  یارانه 20 میلیونی و وام 65 میلیونی  برخوردار بوده  جایگزین و یا  با استفاده از تسهیلات 120 میلیون تومانی با سود پنج  درصد از خودروهای مینی بوس 21 نفره به منظور  نوسازی کمال بهره را ببرند  .

    نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک در خصوص روند تحویل و جایگزین خودروها عنوان داشت: با همکاری بین شورای ترافیک و سازمان تاکسیرانی یک نوع مینی بوس و یک نوع ون هایس به مالکین ارائه شده که توسط کارخانجات سازنده از جمله سبلان خودرو و پارس خودرو برای نوسازی مینی بوس ها در نظر گرفته شده و دارندگان این قبیل وسائل نقلیه مجاز هستند به میل خود یکی از این دو نوع را انتخاب نمایند.

    مرسلپور بیان داشت: طی هماهنگی با سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی برای اسقاط هر دستگاه مینی بوس و جایگزینی محصول شرکت سبلان خودرو مبلغ 120 میلیون تومان وام با بهره 5 درصد در نظر گرفته شده است که با ارایه دفترچه کار قابل پرداخت میباشد.

    فرماندار قرچک تصریح کرد: مبلغ خودروی ون هایس در کارخانه 120 میلیون تومان میباشد که طی برگزاری جلسات متعدد با فی مابین مدیران فروش شرکت و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان قرچک مبلغ 20 میلیون تومان تخفیف جهت تاکسی در نظر گرفته شد از این رو متقاضیان جهت خرید خودرو ون با پرداخت مبلغ 40 میلیون و دریافت 65 میلیون وام میتوانند در طرح مذکور ثبت نام نمایند.

    وی ضمن تقدیر از پیگیریهای مستمر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرستان قرچک در خصوص ارایه خدمات به شهروندان قرچکی اظهار داشت: با توجه به آغاز روند نوسازی ناوگان مینی بوسهای فرسوده پس از انجام تشریفات عقد قرارداد با شرکتهای سازنده و ثبت نام متقاضیان در طرح ، انشاء الله در نیمه دوم سال 96 شاهد ورود اولین مینی بوسهای جدید واگذار شده در این طرح به متقاضیان باشیم .لازم به ذکر است در حال حاضر در  شهرستان  800 دستگاه مینی بوس وجود دارد که عموماً فرسوده و عمر آنها بیش از 15 سال می باشد که با تحقق طرح نوسازی مینی بوسهای فرسوده می توانیم ضمن خدمت رسانی مطلوب تر به مسافران در کاستن از بار آلودگی هوای شهر و ارایه خدمات حمل و نقل به شهروندان عزیز قرچک گامهای مؤثری برداریم.

    فرماندار و رئیس شورای ترافیک شهرستان قرچک در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون تعداد 40 نفر از دارندگان مینی بوسهای فرسوده با مراجعه  سازمان تاکسیرانی نسبت به انجام پیش ثبت نام طرح نوسازی ناوگان فرسوده مینی بوس رانی اقدام کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو