فونیکسریمکسبهتام

سال ۹۷ پایان تولید خودروهای غیر استاندارد

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد از پایان تولید خودروهایی که استاندارد اجباری را دریافت نمی کنند، خبر داد.

سال ۹۷ پایان تولید خودروهای غیر استاندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحدمرکزی خبر، نیره پیروز بخت   با اشاره به تدوین سختگیرانه استانداردهای خودرو و تطبیق آنها با استانداردهای بین المللی افزود: تعداد استانداردهای قابل قبول خودرو از 55 مورد به 83 استاندارد رسیده است که تولید کنندگان خودروها در صورت رعایت نکردن این موارد اجازه تولید نخواهند داشت.
    وی با اشاره به ضرورت رعایت استاندارد در جاده ها و قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: اگر استاندارد خودرو رعایت شود اما در بقیه موارد استاندارد اجرایی نباشد نتیجه استفاده از خودرو برای مصرف کنند مطلوب نخواهد بود.
    پیروز بخت تعداد کالاهای مشمول استاندارد در کشور را هزار مورد اعلام کرد و افزود: 1700 ردیف تعرفه گمرکی برای کالاهای صادراتی و وارداتی وجود دارد و این در حالی است که باید همه کالاهای داخلی و خارجی مشمول استاندارد شوند.
    رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تلاش این سازمان برای تحقق شعار سازمان استاندارد بین المللی ایزو « یک آزمایش همه جا» گفت: ما باید وارد عرصه بین المللی با همه ی کشورها شده و با امضاء تفاهم نامه ای، استاندارد هماهنگ با دیگر کشورها اجرا کنیم.
    پیروز بخت پیوستن ایران به استاندارد هماهنگ بین المللی را سبب جلوگیری از دوباره کاری برای کالاهای صادراتی و وارداتی دانست و ادامه داد: برخی کالاها درایران استاندارد دریافت می کند اما کشور مقصد پس از تست دوباره آن کالا را بر می گرداند که با پیوستن ایران به استاندارد ایزو ، این رویه متوقف می شود.
    وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد در زمینه برون سپاری بسیار فعال بوده است افزود: هم اکنون 2500 آزمایشگاه همکار، 80 شرکت بازرسی داخلی، و 80 شرکت بازرسی بین المللی با 100 هزار نفر نیروی فعال جمعیت همکار با سازمان ملی استاندارد خارج از این موسسه هستند.
    رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تدوین 18 علامت استاندارد با همکاری وزارت جهادکشاورزی در زمینه محصولات حلال ادامه داد: 2 هزار میلیارد دلار گردش مالی محصولات حلال در جهان است که سهم ایران از این رقم بسیار ناچیز است که با فعالیت شروع شده به دنبال منتفع کردن ایران در بخش تجارت حلال هستیم.
    پیروز بخت رتبه ایران در استاندارد بین المللی ایزو از 163 کشور را 27 دانست و گفت: ما در هیئت مدیره این سازمان دارای رتبه 23 و 7 دبیرخانه هستیم که از برخی کشورهای اروپایی موقعیت بسیار بهتری است.
    وی آمار کنترل بازار را در سه سال اخیر یک میلیون بازرسی اعلام کرد و افزود: دراین بازرسی ها از واحدهای صنعتی با کسی شوخی نداریم و قطعاً برخورد خواهیم کرد به نحوی که در برخی موارد برندهای مصرف به دلیل رعایت نکردن استاندارد با توقف چند ماهه درتولید جریمه مواجه شده اند.
    رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به شناسایی 80 هزار نوع کالا و خرید خدمات درکشور گفت: در یک برنامه طراحی شده تا سال 1404 همه این کالاها تابع استاندارد خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو