فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

چهارمین عامل افزایش قیمت وارداتی ها شناسایی شد

عصر خودرو- چهارمین عامل افزایش قیمت خودروهای وارداتی شناسایی شد. توسل واردکنندگان غیر متفرقه (گری مارکت) به واردکنندگان رسمی برای خرید برگه های ثبت سفارش خودروهای وارداتی را می توان چهارمین عاملی دانست که رکوردشکنی قیمت خودروهای وارداتی در هفته های اخیر را به همراه داشته است.

چهارمین عامل افزایش قیمت وارداتی ها شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»،  «افزایش 600 هزار تومانی قیمت خودروهای فرسوده، حذف شرکت های واردکننده متفرقه خودرو از لیست واردات و تعلیق ثبت سفارش واردات خودرو از سوی نمایندگی های رسمی» سه عاملی محسوب می شوند که بیشتر واردکنندگان خودرو افزایش قیمت خودروهای وارداتی را به آن نسبت داده بودند. اقدام صورت گرفته در حالی است که در سال های گذشته نیز با توقف طولانی مدت ثبت سفارش واردات خودرو و اعمال روش های غیرقابل قبول برای ثبت سفارش خودروهای وارداتی شاهد عرضه برگه های ثبت سفارش موجود در بازار بودیم، برگه هایی که با قیمت های غیرقابل باوری میان واردکنندگان خودرو دست به دست می شد و این امر افزایش قیمت وارداتی ها را به همراه داشت.
    شنیده ها از سوی برخی از واردکنندگان غیر رسمی حکایت از آن دارد که در پی حذف این گروه از ثبت رسمی واردات خودرو در اواخر سال جاری در حال حاضر که نمایندگى هاى رسمى بعد از گذشت 6 ماه از بسته شدن سایت ثبت سفارش به روی گری مارکت ها و در شرایطى که مدت زمان اعتبار ترخیص خودروهاى شرکت هاى متفرقه نیز در تیرماه به تمام رسیده است،مذاکره با شرکت هاى واردکننده متفرقه براى فروش ثبت سفارش خودروهای وارداتی را آغاز کرده اند. اقدامی که هزینه مازادی برای واردات خودرو به همراه داشته است و می توان برخی از دلایل افزایش حال حاضر قیمت وارداتی ها را به آن نسبت داد. به گفته فعالان بازار خودروهای وارداتی در حال حاضر برخی از نمایندگى ها به شرکت هاى متفرقه پیشنهاد کرده اند ضمن پرداخت تمامى هزینه هاى واردات خودرو هزینه ای نیز بطور جداگانه بابت ثبت سفارش خودرو به شرکت نمایندگى رسمی پرداخت کنند. این در شرایطى است که درصد تعیین شده براى خودروهایى با برندهاى مختلف، متفاوت است. اقدام صورت گرفته از سوی نمایندگی های رسمی در حالی است که بیش از یکماه است که واردکنندگان رسمی نیز امکان ثبت سفارش ندارند و سایت به روی این گروه نیز بسته است و مشخص نیست چه زمانی سایت برای ثبت سفارش جدید باز شود.
    اواخر سال گذشته و در راستای ساماندهی بازار خودروهای وارداتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به حذف شرکت‌های واردکننده متفرقه خودرو که در بازار خودرو به عنوان گری مارکت شناخته می‌شوند از لیست واردکنندگان خودرو کرد. روندی که موجب شد تا با گذشت شش ماه از تصمیم خلق الساعه این وزارتخانه شاهد برهم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا باشیم که این امر را می توان یکی از عوامل افزایش قیمت خودروهای وارداتی اعلام کرد. در کنار حذف وارکنندگان متفرقه از بازار خودروهای وارداتی در هفته های اخیر شاهد تعلیق ثبت سفارش خودروهای وارداتی از سوی نمایندگی های رسمی نیز بودیم. اقدامی که به گفته فعالان بازار خودرو بر روند افزایشی قیمت خودرو اثرگذار بوده است. افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده یکی دیگر از عواملی است که فعالان بازار خودرو افزایش قیمت وارداتی ها را به آن نسبت می دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو