فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی:

بیشترین فوتی تصادفات در آذربایجان شرقی مربوط به عابران پیاده است

عصر خودرو- رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون بالاترین میزان فوتی تصادفات رانندگی استان مربوط به عابران پیاده است که ضرورت نصب پل های مکانیزه به خصوص در شهر تبریز را نشان می دهد.

بیشترین فوتی تصادفات در آذربایجان شرقی مربوط به عابران پیاده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ ناصر میکائیلی قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی 45 هزار و 491 کیلومتر مربع مساحت دارد و در کل استان یک میلیون و 430 هزار خودرو و تعداد 345 هزار موتور سیکلت داریم.

    وی در خصوص تعداد مراکز معاینه فنی در سطح استان گفت: تعداد مراکز معاینه فنی در سطح استان 30، مراکز اسقاط هشت و مراکز خدماتی پلیس به علاوه 10،   27 مورد است، این استان پس از تهران، بیشترین تعداد خودروهای فرسوده را نوسازی می کند و اقدامات ویژه ای نیز در این راستا انجام شده است.

    میکائیلی با بیان اینکه ناوگان برون شهری این استان در طول سال های گذشته فرسوده ترین ناوگان کشور را داشت، گفت: از این فرصت استفاده کرده و با تامین اعتبارات و مصوباتی نسبت به نوسازی این ناوگان در سال آینده و نیمه دوم امسال اقدام خواهیم کرد.

    189 نفر در تصادفات رانندگی سال 95 جان باختند

    وی در خصوص تعداد فوتی های ناشی از تصادفات در استان گفت: در سال 90، 289 و در سال 95، 189 نفر در این تصادفات جان باخته اند که نشان از کاهش تعداد فوتی ها در طول چندین سال دارد.

    رییس پلیس راهور استان ادامه داد: در شهر تبریز نیز در سال 90، تعداد فوتی ها 178 و در سال 95، 117 نفر بوده است.

    وی در خصوص تعداد فوتی ها در چهار ماهه سال 96 نیز گفت: این تعداد در چهار ماهه 48 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 نفر کاهش داشته است.

    میکائیلی ادامه داد: همچنین تعداد متوفیان طرح نوروزی امسال چهار نفر بوده اما سال 94، 12 بود که امسال موفق به کسب رتبه برتر کاهش تصادفات فوتی در طرح نوروزی شدیم.

    افزایش دوربین های راهنمایی اثر خود را در کاهش تصادفات گذاشته است

    رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش دوربین ها در سطح استان گفت: این اقدام از بهمن 95 اثر ویژه خود را گذاشته و میزان تصادفات جرحی و فوتی در حال کاهش است.

    وی در خصوص آمار تصادفات جرحی و مجروحین درون شهری گفت: سال 95، تعداد تصادفات فوتی 61، جرحی سه هزار و 487 و خسارتی هزار و 50  مورد بوده است.

    میکائیلی افزود: بیشترین علت تصادفات فوتی در چهار ماه ابتدایی سال، مربوط به عدم حواس به جلو در درون شهرها بوده است.

    بالاترین میزان فوتی تصادفات مربوط به عابران پیاده می شود

    وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته بیشترین میزان فوتی در تصادفات مربوط به موتور سیکلت سواران میشد، گفت: اقداماتی جدی در ساماندهی موتورسیکلت ها انجام شده و هم اکنون رتبه اول میزان فوتی تصادفات، مربوط به عابرین پیاده با 41 درصد می شود که این امر لزوم ایمن سازی محل عبور عابران پیاده و پل ها را مشخص می کند زیرا کهنسالان نمیتوانند از پل ها استفاده کنند و همین امر موجب بالا رفتن میزان تصادفات و فوتی ها در بین این افراد کهنسال می شود.

    رییس پلیس راهور استان افزود: دوربین های موجود در سطح شهر تبریز 173 و در استان 238 مورد است، با وجود اینکه این تعداد در طول سال های گذشته افزایش داشته اما هم اکنون نیز شایسته استان نیست و باید در راستای خرید دوربین برای استان تلاش هایی صورت گیرد.

    وی با مقایسه تعداد تصادفات در شهر تبریز و اصفهان گفت: علیرغم کمبود امکانات و زیرساخت ها در تبریز نسبت به اصفهان، این شهر 255 متوفی کمتر از اصفهان دارد.

    بلوار پاسداران بیشترین تصادف را در تبریز دارد

    میکائیلی افزود: در کل استان 53 نقطه حادثه خیز داریم و این تعداد در شهر تبریز 17 مورد است که سال گذشته بلوار پاسداران سپس جاده سنتو و میدان بسیج تا سه راهی اهر بیشترین تصادفات را داشته است.

    رئیس پلیس راهور استان با اشاره به برخی مشکلات موجود در زمینه ترافیک استان گفت: ترافیک بالا از وروردی آذرشهر به تبریز، وجود مجتمع های پزشکی در هسته مرکزی شهر تبریز، احداث مجتمع های تجاری و  اقتصادی بدون لحاظ به وضعیت ترافیکی، تبلیغات محیطی، عدم وجود پارکینگ و نبود تجهیزات و جرثقیل های سنگین برای جمع اوری تصادفات خاص شهری از جمله این مشکلات است.

    وی ادامه داد: کنترل های دستی و سنتی جوابگوی نیازهای ترافیکی معابر درون شهری استان نیست، لذا لزوم تجهیز تقاطع به دوربین های پلاک خوان و دوربین های کنترل سرعت در معابر درون شهری ضروری بوده و با توجه به اینکه این موضوع وظیفه شهرداری است باید نسبت به نصب سیستم های هوشمند در اکثر تقاطع های شهر اقدام نمایند تا همانند سایر کلانشهرهای ایران و جهان، ترافیک به صورت سیستمی و الکترونیکی کنترل شود.

    لزوم انتقال صنوف مزاحم ترافیکی به خارج از شهر

    میکائیلی همچون بر لزوم انتقال صنوف مزاحم ترافیکی همچون نمایشگاه خودرو و گاراژ های کامیون داران به خارج از شهر جهت جلوگیری از تراکم ترافیک تاکید کرد.

    وی افزود: همچنین لازم است جهت اجرای عملیات روانی برای رعایت قوانین در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تبریز، استودیو خبر داشته باشیم.

    رئیس پلیس راهور استان همچنین از برگزاری اولین همایش دوچرخه سواری ناجا خبر داد و گفت: این همایش ساعت هفت صبح 13 مرداد ماه در ائل گلی تبریز برگزار شده و مخصوص آقایان است، همچنین صندوق های ثبت نام در پارکینگ ایل گلی مستقر خواهند شد.

        

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو