فونیکسریمکسبهتام

خودرویی با شخصیتی از آینده

عصر خودرو- به کارگیری نبوغ در طراحی و توجه به جزئی ترین نکات فنی چاره ای برای داوران باقی نگذاشت تا محصول تازه خودروسازی هیوندای یعنی IONIQ Hybrid مدل ۲۰۱۷ را به عنوان برنده جایزه طرح خوب سبز معرفی کنند.

خودرویی با شخصیتی از آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین ، موزه معماری و طراحی و مرکز اروپایی طراحی هنر معماری و مطالعات شهری جایزه امسال طرح خوب سبز را از آن جهت به محصول جدید هیوندای اعطا کرد که این خودرو مجموعه ای از فناوریهای نو، کاربردی و در عین حال منطبق با معیارهای زیست محیطی را در کنار طراحی استثنایی و به دور از زوائد به حساب می آید.

    اصولا جایزه طراحی خوب سبز به طرحهایی داده می شود که در آنها به فاکتور پایدار بودن توجه ویژه ای شده است. چنین طرحهایی باید ظرفیت بالایی برای تأثیرگذاری برای بازار و حفظ محیط زیست داشته باشند.

    کریس چپمن رئیس بخش طراحی مرکز طراحی هیوندای می گوید: هیوندای به توسعه سیستمهای حمل و نقل دوست دار محیط زیست متعهد است و «Ioniq» تنها شروع این روند محسوب می شود. این خودرو شخصیتی از آینده دارد که با بهره گیری از مواد دوست دار اکولوژیکی و بازیافت شده به محصولی منحصربفرد تبدیل شده است که می توان آن را یکی از پربازده ترین خودروهای حال حاضر در دنیا به شمار آورد.

    هیوندای مدعی است که «Ioniq» پیشگام تمامی محصولات شاخص حال حاضر دنیا در زمینه توجه به محیط زیست به شمار می آید.

    اما چرا این خودرو تا این حد مورد توجه قرار گرفته که توانسته برنده چنین جایزه ای شود؟

    نگاهی به ساختار موتوری و فنی «Ioniq» نشان می دهد که این خودروی دوگانه سوز بالاترین راندمان مصرف سوخت در بازار آمریکا را در اختیار دارد.

    سیستم برقی بخش موتوری این خودرو با یک باتری لیتیوم یونی 28 کیلووات ساعتی مرتبط است که با هر بار شارژ می توان 200 کیلومتر حرکت کرد اما سیستم بنزینی بخش موتوری خودرو یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری «GDI Atkinson Cycle» است. توان کلی سیستم موتوری «Ioniq» بالغ بر 139 اسب بخار است.

    این خودرو 1435 کیلوگرم وزن دارد که با توجه به بخش باتری آن، رقم امیدوار کننده ای است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو