فونیکسریمکسبهتام

با حضور شهردار تهران؛

پروژه امتداد بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه به بهره برداری می رسد

عصر خودرو- معاون فنی و عمران شهردار تهران گفت: پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم به همراه تونل شهدای غزه فردا (دوشنبه) با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران به بهره برداری می رسد.

پروژه امتداد بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا  ، علیرضا جاوید افزود: پروژه احداث ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم در حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا اتوبان و جاده مخصوص تهران- کرج به همراه تونل شهدای غزه امکان توسعه این معبر بزرگراهی در فضای زیرسطحی بوستان جنگلی چیتگر بدون قطع حتی یک اصله درخت را فراهم کرده است.
    وی افتتاح پروژه احداث ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم را مکمل توسعه شبکه بزرگراه های غرب شهر تهران و ایجاد دروازه های ورودی جدید برای این پهنه از پایتخت توصیف و اظهار کرد: با آغاز بهره برداری از این پروژه، بار ترافیک در بزرگراه های بین تهران و کرج کاهش خواهد یافت.
    جاوید با بیان اینکه مسیر ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم دارای 10 تقاطع غیرهمسطح شامل تقاطع بزرگراه شهید حکیم با خیابان های کوهک، کاج، گلها، بلوار ایران خودرو، رودخانه وردآورد، بلوار پژوهش، خیابان اردستانی و همچنین تقاطع‌های برقرار کننده ارتباط معابر محلی در محدوده منطقه 22 است یادآور شد: احداث 2 پل جهتی، ارتباط این مسیر بزرگراهی با بزرگراه آزادگان را تقویت کرده است.
    به گفته وی طول مسیر اصلی ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم، حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا اتوبان و جاده مخصوص تهران- کرج 15 کیلومتر و طول مسیر کندروهای این پروژه سه هزار و 750 متر است.
    معاون فنی و عمران شهردار تهران افزود: طول مسیرهای دسترسی(رمپ و لوپ ها) احداث شده در تقاطع های 10 گانه این پروژه حدود 9 کیلومتر است ضمن اینکه مجموع پل های احداث شده در تقاطع های غیرهمسطح ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم به 12 دستگاه می رسد.
    وی در ادامه با تاکید بر اینکه حفظ درختان پارک جنگلی چیتگر یکی از اهداف اصلی تعریف و اجرای ششمین تونل ترافیکی شهر تهران بوده است گفت: تونل شهدای غزه با احتساب تونل، رمپ های ورودی و خروجی و تونل های ارتباطی، معبری سه هزار و 256 متر است.
    جاوید خاطرنشان کرد: تونل شهدای غزه همانند تونل های نیایش و امیرکبیر به صورت آب بند کامل و هوشمند احداث شده و دارای چهار دسترسی اضطراری است.
    وی با اشاره به اینکه عرض دهانه حفاری هر یک از تونل های شمالی و جنوبی 18 متر و ارتفاع آنها حدود 13 متر است ادامه داد: سطح مقطع تونل شهدای غزه مانند تونل نیایش حدود 186 متر مربع بوده و با استفاده از روش اتریشی که یکی از مدرن ترین روش های حفاری به شمار می رود، ساخته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۱۹ ساعت پیش
        آرشیو