فونیکسریمکسبهتام

چه کنیم با سارقان خودرو؟

عصر خودرو- موهایش سفید است و خودش معتقد است که موهایش را در سرقت خودرو سفید کرده است. ید طولایی در سرقت دارد و تا دلتان بخواهد خودرو سرقت کرده است. حشمت، یکی از آن دسته از سارقان است که تابلوی عبرتی است و می‌توان با شگردهای حرفه‌ای او دیواری نامرئی دور خودروهای‌مان بکشیم تا سرقت نشوند. مرد میانسال در گفت‌و‌گو با ما از نکات کلیدی و مهم می‌گوید.

چه کنیم با سارقان خودرو؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، خدا آن روز را نیاورد که صبح از خانه خارج شوید و سوئیچ به دست به سمت خودرویتان بروید که شب قبل در کنار خیابان پارک کرده‌اید و زمانی که بخواهید سوئیچ را در قفل ماشینتان بیندازید، ببینید، ‌ای دل غافل! ماشینی در کار نیست که بخواهد در و قفلی داشته باشد و آن موقع است که متوجه می‌شوید شما یکی از قربانیان سرقت شده‌اید و تلفنتان را به دست می‌گیرید و با پلیس 110 تماس می‌گیرید. اما اگر فقط 5 دقیقه وقتتان را به ما بدهید و این گزارش را بخوانید، به ضرس‌قاطع می‌توان گفت که هیچ وقت، با چنین صحنه‌ای یا صحنه مشابه آن در زندگی‌تان مواجه نخواهید شد.

    به نظرتان می‌شود کاری کرد که خودرویمان سرقت نشود؟
    صد‌در‌صد، مرا که می‌بینید تا به حال 5 بار به خاطر سرقت انواع و اقسام خودرو بازداشت شده‌ام. برای همین چم‌و‌خم‌های ماشین‌ها دستم است و می‌دانم یک دزدگیر، کلی بازدارنده است و باعث می‌شود که دزد وقتش را پای سرقت خودرویی که دزدگیر دارد خرج نکند.

    نظرت در مورد روکش و چادر ماشین چیست، به نظرتان تأثیری در به سرقت نرفتن خودرو دارد؟
    نمی‌شود گفت تأثیر زیادی دارد اما داشتن چادر ماشین یا روکش به نظرم مفیدتر از نداشتنش است. ببینید برای ما دزدان، یکی از آپشن‌ها و گزینه‌های سرقت خودرو، داشتن سیستم صوتی خوب و گرانقیمت است. چادر و روکش ماشین، باعث می‌شود تا وسایل داخل آن را نبینیم و در نتیجه خود به خود، خودرو از لیست سرقت خارج می‌شود.

    به غیر از دزدگیر، وسیله‌های کمکی دیگری هست که به سارقان رو دست بزند؟
    قفل فرمان، البته نه هر قفل فرمانی، باید دقت کنید قفل فرمانی را انتخاب کنید تا تخریب آن برای سارقان کار آسانی نباشد.

    بیشتر توضیح می‌دهید؟
    ما سه نوع قفل فرمان داریم، یک نوع که همین معمولی‌هاست که می‌کشیم، که با یک ضربه به آن شکسته می‌شود. نوع دوم کشویی هستند که این مدل هم از کنار خم می‌شوند و عملاً این دو نوع قفل فرمان کار‌ساز نیستند. اما نوع سومی هست که قفل فرمان به قفل پدال وصل می‌شود. این نوع قفل فرمان از همه کارآ‌تر و مفیدتر است. اولاً تخریب آن سخت است و دوماً این کار زمان می‌برد و واقعاً برای دزدی که لحظات برایش ارزش دارند و تمام تلاشش این است که زمان سرقتش را به کمترین زمان برساند تا زودتر محل را ترک کند که گیر نیفتد، زمان برای شکستن و تخریب چنین قفل‌فرمان‌هایی نمی‌گذارد


    شگرد دیگری به ذهنتان نمی‌رسد؟
    بالا بردن و تقویت وسایل داخل خودروها، خیلی در به سرقت نرفتن آن تأثیر دارد. وقتی نقص‌های یک خودرو را برطرف کنیم، بی‌شک سارقان دیگر نمی‌توانند دستشان را روی نقطه ضعف خودرو بگذارند و آن را به سرقت ببرند. مثلاً 206 را در نظر بگیرد. در خودروهای 206 به راحتی تا می‌شود و می‌توان با کشیدن قفل، در آن را باز کرد. اما لوکس‌فروشی‌های ماشین و صافکاری‌ها این درها را تقویت کرده و کاری می‌کنند که قسمت بالای در که به راحتی خم می‌شود، محکم شود و دیگر خم نشود. همزمان کشویی قفل را هم از کار می‌اندازند و اگر سارق بتواند در خودرو را خم کند چون کشویی قفل ندارد، نمی‌تواند در را باز کند. یک سیستمی هم داریم به اسم قطع کن، باعث می‌شود که اتصال بین بنزین و استارت قطع می‌شود و ماشین روشن نمی‌شود.


    تقویت قفل درهای ماشین‌ها چطور است؟
    قفل بعضی از ماشین‌ها به راحتی باز می‌شود، مثلاً پراید‌های قدیم، یک سوئیچ به تمام قفل‌ها می‌خورد. یا اینکه من برای سرقت نیسان، سوئیچ موتوری را داشتم که با این سوئیچ می‌شد در تمام نیسان‌ها را باز کرد. اما قفل‌هایی است که مثل قفل کشوی کمد می‌ماند و مخصوص ماشین است. این قفل‌ها با کلید مخصوص خودشان باز می‌شود و هیچ سوئیچی به آنها نمی‌خورد..

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو