فونیکسریمکسبهتام

دوئل پورشه ۹۱۱ و مرسدس AMG-GT

عصر خودرو- پورشه ۹۱۱ یکی از خودروهایی است که نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که نماد کلاس اسپرت و سوپراسپرت محسوب شده و اصالت در آن موج می زند. این ماشین اسطوره‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان جایگزینی برای مدل ۳۶۵ معرفی شد.

دوئل پورشه ۹۱۱ و مرسدس AMG-GT
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از جام جم آنلاین، 911 همانند سلف خود که بر اساس فولکس‌واگن بیتل ساخته شده بود و از ترکیب موتور عقب استفاده می‌کرد، یک خودروی اسپرت موتور عقب با پیشرانهٔ تخت هواخنک بود.

    بدین ترتیب تولید این ماشین با همین ترکیب تا سال‌ها بعد ادامه پیدا کرد و هرچند در سال 1998 با معرفی نسل 996، پورشه پیشرانه‌های هواخنک را کنار گذاشته و به نمونه‌های آب‌خنک روی آورد اما این شرکت حاضر به تغییر ساختار سنتی موتور عقب 911 نشد و علیرغم محدودیت‌های این ترکیب خصوصاً برای یک خودروی اسپرت، همچنان آن‌را به‌عنوان میراثی ارزشمند حفظ کرده است.

    911 هم‌اکنون در نسل 991 خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2011 رونمایی شد سپس در سال 2015 در همین نمایشگاه، نسخهٔ بروز شده و فیس‌لیفت شدهٔ این نسل با نام 991.2 رونمایی شده و با مدل 2016 به بازار آمد.

    این اسپرت اصیل آلمانی هم‌اکنون در انواع بسیار مختلفی در سه نسخهٔ کوپه، کابریولت و تارگا تولید می‌شود.

    همچنین پوشه همچنان سنت پیشرانه‌های تخت 911 را هم حفظ کرده و در حال حاضر تمامی نسخه‌های این خودرو با موتورهای شش سیلندر تخت عرضه می‌شوند.

    همان‌طور که اشاره شد، ما در این دوئل قوی‌ترین و بالاترین عضو خانوادهٔ 911 یعنی مدل توربو S را در نظر گرفته‌ایم البته اگر مدل تولید محدود GT2 RS که به‌تازگی معرفی شده است را در نظر نگیریم.

    911 توربو S به یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری H6 توئین توربو مجهز است که 580 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

    مرسدس بنز برای اولین بار مدل AMG GT را به‌طور رسمی در نمایشگاه پاریس 2014 رونمایی کرد.

    هرچند این خودرو به‌نوعی جانشین مدل SLS AMG محسوب می‌شود اما نمی‌توان آن‌را جایگزین مستقیم SLS دانست چراکه AMG GT برخلاف سلفش، بیشتر به خودروهای اسپرت نزدیک است تا سوپراسپرت.

    همچنین AMG GT یک کوپهٔ فست‌بک بوده و در آن خبری هم از درهای گالوینگ SLS نیست.

    بااین‌حال این خودرو پس از SLS AMG دومین خودرویی است که با همکاری AMG توسعه پیدا کرده و همچنین نخستین خودرویی محسوب می‌شود که با برند مرسدس-آام‌گ به بازار عرضه شد.

    AMG GT نیز همانند SLS خودروی مارشال مسابقات فرمول یک است که این نمونه برای اولین بار در گرند پری 2015 استرالیا رونمایی شد.

    مرسدس بنز این ماشین را برای رقابت مستقیم با پورشه 911 روانهٔ بازار کرده و به همین دلیل AMG GT هم در انواع مختلفی تولید می‌شود.

    همچنین در ابتدا این خودرو فقط به‌صورت کوپه عرضه می‌شد اما چندی بعد نسخهٔ رودستر آن‌هم معرفی گردید که علاوه بر حذف سقف، تغییرات ظاهری را هم تجربه کرده بود.

    این تغییرات بعداً روی مدل‌های کوپه هم اعمال شد. AMG GT هم‌اکنون در انواع پایه، S، C و R تولید می‌شود که در این رقابت پرچم‌دار آن‌ها یعنی AMG GT R شرکت کرده است.

    این مدل هم مانند دیگر برادرانش از همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما این موتور در نسخهٔ R قدرت بیشتری برابر با 580 اسب بخار و گشتاوری معادل 700 نیوتن متر دارد.

    این نیرو برخلاف 911، توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه تنها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

    همین پیشرانهٔ 4 لیتری V8 در محصولات دیگر مرسدس AMG-GT همچون مدل‌های C63 و S63 هم مورداستفاده قرار می‌گیرد و همچنین طبق گزارشاتی قرار است در نسل آیندهٔ مدل G63 هم بکار رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو