فونیکسریمکسبهتام

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد کرد:

اجرای ۱۴ پروژه کلان کیفی در ایران خودرو

عصر خودرو- ۹ پروژه محصولی در قالب ۳۸۰ زیر پروژه و ۵ پروژه مجموعه ای در قالب ۱۲۳ زیر پروژه درحال اجرا است که با به نتیجه رسیدن آن تا پایان سال، شاهد بهبود کیفی قابل ملاحظه ای در محصولات ایران خودرو خواهیم بود.

اجرای ۱۴ پروژه کلان کیفی در ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس مجتبی استاد رحیمی معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت: برنامه های بهبود متعددی در چهار سال اخیر به اجرا گذاشته شده که نتایج آن با افزایش ستاره های کیفیت محصولات از سال گذشته به ثمر نشسته است.


    وی افزود: ارتقای کیفیت و افزایش ستاره های کیفی سوزوکی از سه ستاره به چهار ستاره، رانا و 206 صندوقدار از یک به سه ستاره، دنا از یک به دو ستاره در سال 95 ماحصل اجرای همین پروژه های بهبود بوده است.

    وی با اشاره به ادامه روند افزایش ستاره های کیفی در گزارشات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 96 گفت: امسال تندر اتوماتیک و تندر پلاس چهارستاره شده و دنا پلاس نیز در اولین حضور در ارزیابی های کیفی سه ستاره را کسب کرده است. همچنین محصولH30  کراس و سورن، دوستاره کیفیت را از آن خود کرده اند.

    وی با بیان این که شاخص های اندازه گیری شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته سختگیرانه شده گفت: ایران خودرو به دنبال افزایش رضایتمندی مشتریان است و با جدیت مسیر کیفیت را دنبال کرده و برای دستیابی به اهداف تعیین شده در شاخص ها تلاش می کند.

    معاون کیفیت ایران خودرو بهبود 39 درصدی شاخص مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش و بهبود 49 درصدی شاخص برگشتی قطعات در حوزه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای کیفی سال 95 عنوان کرد و گفت: شاخص آدیت ظاهری و عملکردی در تمام محصولات پرتیراژ به میزان حداقل 10 درصد بهبود را تجربه کرده است.

    استادرحیمی افزایش سطح کیفی محصول رانا به همراه افزایش مدت زمان دوره گارانتی محصول از 40 هزار کیلومتر به 50 هزار کیلومتر و از دو سال به سه سال را از دیگر موفقیت های کیفی برشمرد.

    وی شاخص میزان رضایت از کیفیت محصولات (CSI) را به عنوان یکی از شاخص های پس از تحویل نام برد و گفت: این شاخص در سال 95 در 70 درصد از محصولات ایران خودرو بالاتر از متوسط صنعت خودروسازی بوده است.

    استادرحیمی نوسازی سالن ها و فرآیندهای داخلی ایران خودرو را از جمله برنامه های کلان سرمایه ای و محصولی تعیین شده برای سال جاری دانست و گفت: در این بخش ارتقای قابلیت فرآیند سالن موتورسازی 3 ، بازسازی و ارتقای تجهیزات و قابلیت سالن مونتاژ یک ، نوسازی و ارتقای قابلیت فرایند سالن رنگ یک، ارتقای تجهیزات و خطوط سایت ایران خودرو خزر  و بازسازی و ارتقای توان تست پیمایش خودرو یا همان تست جاده در دستور کار قرار دارد.

    وی افزود: ارتقای توان تشخیص و رفع ایراد قبل از تحویل به مشتری شامل تامین تجهیزات الکتریکال پیشرفته در کلیه سایت های تولیدی، تقویت و ارتقای سازندگان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ارتقای کیفیت محصول در سال 96 است که در این بخش سرمایه گذاری در شرکت آلومینیوم ریخته گری ابهر، سرمایه گذاری در شرکت نیرومحرکه و برنامه تامین قطعات موتور از بهترین منابع برنامه ریزی شده است.

    استادرحیمی گفت: اهم برنامه های کلان کیفیت در بخش محصول در سال 95 و 96 نیز شامل پروژه گیربکس اتوماتیک بر روی خانواده دنا و سمند و خودروی رانای سال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط