فونیکسریمکسبهتام

با امضای آموزش و پرورش و پلیس راهور صورت می گیرد

صدور کارت شناسایی برای فرهنگ‌یاران ترافیک

ایجاد شهرک‌های ترافیکی در اردوگاه‌های دانش آموزی

عصر خودرو- روسای پلیس راهور ناجا و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با یکدیگر توافقنامه همکاری امضا کردند.

صدور کارت شناسایی برای فرهنگ‌یاران ترافیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سرهنگ عین الله جهانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در این باره گفت: همکاری مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و نیروی انتظامی یک ضرورت بوده و نمی توان نقش این دو نهاد را در فرهنگ سازی و آموزش نادیده گرفت. بنابراین تصمیم برآن شد تا علاوه بر همکاری هایی مشترک که از گذشته میان طرفین وجود داشته، توافقنامه مشترک در هشت ماده به امضای مسئولان این دو نهاد برسد.

    وی با بیان اینکه این توافقنامه به مدت سه سال و از زمان امضا اجرایی می شود، گفت: شش هدف عمده از امضای این توافقنامه وجود داشت که عبارتند از ارتقای سطح امنیت و تقویت انضباط اجتماعی با مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس، گسترش امر به معروف و نهی از منکر و آموزش عملی به دانش آموزان، کاهش خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از تصادفات، تقویت کمی و کیفی فرهنگ یاران ترافیک، توسعه فرهنگ قانونمداری و قانون‌پذیری در جامعه، الگو سازی و آموزش برای دانش آموزان از جمله این اهداف است.

    جهانی با اشاره به مواد این توافقنامه اظهار کرد: بنابر تصمیم دو طرف مقرر شد تا کارگروه تخصصی فرهنگ و ایمنی ترافیک تشکیل و جلسات آن کمافی‌السابق برگزار شود. این جلسات به شکل ماهانه یا فصلی بوده و گزارش اقدامات آن به مسئولان ارشد دو نهاد اعلام خواهد شد.

    وی ادامه داد: استفاده وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت و فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک به دانش آموزان و والدینشان از دیگر مواد این توافقنامه است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس راهور نیز متعهد شده نسبت به تهیه و تولید محتوا و سرفصل های آموزشی با نظارت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اقدام کند، گفت: پلیس راهور نسبت به صدور کارت شناسایی و احکام دانش آموزان عضو و فرهنگ یار ترافیک اقدام خواهد کرد.

    وی ایجاد و تجهیز شهرک‌های ترافیکی و پارک‌های ترافیک در ارودگاه‌های‌های دانش آموزی را از دیگر تعهدات پلیس راهور به آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش نیز باید فضاهای لازم را برای ایجاد شهرکهای ترافیکی در اختیار پلیش راهور قرار دهد.

    جهانی افزود: این توافقنامه به امضای رئیس پلیس راهور ناجا و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط