فونیکسریمکسبهتام

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان:

۶۰۰۰ کارت معاینه فنی ناوگان جاده‌ای در استان سمنان صادر شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: طی سال جاری شش هزار کارت معاینه فنی ناوگان جاده ای در استان صادر شده است.

۶۰۰۰ کارت معاینه فنی ناوگان جاده‌ای در استان سمنان صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، غلامرضا طحان  از صدور بالغ بر کارت معاینه فنی ناوگان حمل و نقل جاده ای توسط مراکز معاینه فنی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: تاکنون بیش از هفت هزار و 400 مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی انجام شده است.

    وی اظهار داشت: تعداد یک هزار 89 وسیله نقلیه  معادل 17 درصد به دلیل نقص فنی شناسایی شده مردود شناخته شده و موفق به اخذ تاییدیه در مرحله اول نشده اند.

    معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با توجه به اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده ای وجود نقص فنی و عدم ایمنی ناوگان برون شهری است خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین به منظور دستیابی به اهداف ارتقاء ایمنی، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می کند.

    طحان اشاره کرد: در استان سمنان سه مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستان های سمنان، شاهرود و گرمسار فعالیت می‌کنند و تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت آنلاین و مکانیزه انجام می گیرد.

    وی افزود :نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به صورت مستمر توسط مسئولین اداره کل انجام می شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه ها و یا بهره گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران شرکت ها داده می شود.

    معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان خاطرنشان کرد: دوره زمانی انجام معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی سنگین برون شهری با عمر 10 سال یا کمتر شش ماه و برای ناوگانی با عمر بیش از 10 سال سه ماه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط