فونیکسریمکسبهتام

۱۰ دلیل برای خرید قطعات اصلی هیوندای / بخش دوم: لنت ترمز

عصر خودرو- اختلاف قیمت تقریبی قطعات اصلی و تقلبی محصولات هیوندای، با توجه به سرویسی بودن و فراوانی موجودی در شرکت و بازار اندک است لذا استفاده از قطعه اصلی می‌تواند ضامن سلامتی و طول و عمر خودرو شود و در هزینه‌های مالک خودرو در درازمدت صرفه‌جویی کند.

۱۰ دلیل برای خرید قطعات اصلی هیوندای / بخش دوم: لنت ترمز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این روزها تنوع گسترده‌ای از قطعات یدکی محصولات هیوندای در بازار قطعات یدکی کشور وجود دارد و البته آسان موتور به‌عنوان نماینده رسمی هیوندای در ایران، قطعات اصلی (Genuine) محصولات هیوندای را عرضه می‌کند. قیمت قطعات یدکی موجود در بازار ممکن است از قطعات اصلی عرضه شده توسط آسان موتور پایین‌تر باشد اما آیا خرید این قطعات با قیمت پایین‌تر مقرون به‌صرفه است؟ در این بخش لنت ترمز را به‌عنوان یک قطعه مهم در ایمنی خودرو بررسی می‌کنیم.


    خطر استفاده از لنت ترمز تقلبی:آسیب به دیسک ترمز چرخ‌ها، صدای سوت آزاردهنده در زمان ترمز گیری، ضعف در ترمزها، آلایندگی محیط‌ زیست و انتشار ذرات سرطان‌زا

     

    لنت ترمز وظیفه ایجاد اصطکاک با دیسک در زمان توقف خودرو را دارد و از این طریق می‌تواند سرعت خودرو را کاهش داده و درنهایت خودرو را متوقف کند.

     

    لنت‌های ترمز تقلبی و غیر اصلی این روزها به‌وفور برای خودروهای مختلف از سوی واردکنندگان مختلف روانه بازار شده‌اند. این لنت‌های غیر اصلی و تقلبی هرچند در ظاهر مانند نمونه‌های اصلی هستند اما در عمل کارآیی لنت‌های اصلی را ندارند و بدتر اینکه حتی می‌توانند حادثه‌ساز باشند. لنت‌های غیر اصلی معمولا توان ایجاد اصطکاک لازم با دیسک ترمز را ندارند و به این ترتیب توان ترمز گیری خودرو کم می‌شود که این مسئله در توقف‌های شدید حتی می‌تواند حوادث سنگینی را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر با توجه به تماس لنت با دیسک ترمز در زمان ترمز گیری، استفاده از لنت‌های غیر اصلی می‌تواند باعث آسیب به دیسک ترمز نیز بشود که هزینه زیادی را به مالک خودرو تحمیل می‌کند. لنت‌های تقلبی به دلیل ساختار معیوب بافت‌های به کار رفته در آن‌ها در بسیاری موارد در زمان ترمز گیری صدای شدیدی ایجاد می‌کنند که آزاردهنده است و این در حالی است که لنت‌های اصلی بی‌صدا هستند. در کنار این‌ها باید به آلایندگی محیط‌زیست و سرطان‌زا بودن لنت‌های ترمز تقبلی نیز اشاره کرد. تولیدکنندگان متفرقه در تولید لنت‌های ترمز از ترکیبات آزبست استفاده می‌کنند که به‌شدت سرطان‌زا است و استفاده از آن‌ها در لنت‌های ترمز ممنوع شده است اما با توجه به آنکه نظارتی بر فعالیت آن‌ها وجود ندارد هنوز هم بسیاری از لنت‌های ترمز تقلبی با آزبست تولید می‌شوند که به‌شدت آلاینده و سرطان‌زا است.
    همه این‌ها در حالی است که اختلاف قیمت زیادی میان لنت‌های ترمز اصلی محصولات هیوندای که توسط آسان موتور عرضه می‌شود و نمونه‌های تقلبی وجود ندارد اما استفاده از لنت‌های تقلبی و غیر اصلی غیر از آسیب به خودرو، حتی می‌تواند باعث بروز تصادف‌های شدید شود.


    با خرید قطعات اصلی هیوندای از خودرو خود محافظت کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو