فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خبر داد:

نصب ۷۰۰ دستگاه دوربین هوشمند در جاده‌های کشور

عصر خودرو-کشاورزیان گفت: هرساله یک میلیون خودروی جدید وارد ناوگان حمل ونقل می‌شود و در حال حاضر حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه دوربین هوشمند در سطح جاده‌های کشور نصب می‌شود.

نصب ۷۰۰ دستگاه دوربین هوشمند در جاده‌های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: میزان تلفات جاده‌ای در کشور از سال 84 تا سال 95 از حدود 27 تا 28 هزار نفر به حدود 16 هزار نفر کاهش یافته است. همچنین کاهش آمار تلفات در حالی روی داده که در این مدت بیش از 10 تا 12 میلیون خودروی جدید وارد چرخه فعالیت شده و این روند هر سال ادامه دارد.
    وی تصریح کرد: هر سال بیش از یک میلیون خودروی جدید وارد ناوگان حمل‌و‌نقل می‌شود و آمار ترددشمار‌های کشور نیز نشان از افزایش متوسط سالانه حدود 7 تا 8 درصدی تردد‌های جاده‌ای است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به ضرورت نگهداری انواع محور‌های ارتباطی کشور بیان کرد: برای این منظور حدود 6 تا 7 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا این راه‌ها به نحو مطلوبی نگهداری شود.

    کشاورزیان ادامه داد: امسال حدود 600 تا 700 دستگاه دوربین هوشمند در سطح جاده‌های کشور نصب می‌شود که با نصب این تعداد دستگاه، تعداد دوربین‌های هوشمند فعال به بیش از یکهزار و 400 دستگاه می‌رسد.

    وی گفت: اجرای این پروژه ادامه دارد و علاوه بر جاده‌های شریانی در جاده‌های غیرشریانی که آمار تصادف‌ها بالا باشد، دوربین نصب می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی، نصب سامانه توزین در حال حرکت برای کنترل بار‌های محوری غیرمجاز را از دیگر طرح‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: هم اکنون 35 دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در جاده‌ها نصب شده که از این تعداد 25 دستگاه در دولت یازدهم نصب شده است.

    کشاورزیان افزود: اخیرا قراردادی برای ساخت، نصب و نگهداری 65 دستگاه جدید با اعتبار 600 میلیارد ریال امضا شده و طرف قرارداد موظف به نگهداری از این دستگاه‌ها به مدت 5 سال است.

    وی در پایان یادآور شد: با نصب این سامانه ها، همه بار‌های غیرمجاز در جاده‌ها کنترل می‌شود و در هر جای کشور تخلفات از طریق این سامانه ثبت شده و با آن برخورد می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط