فونیکسریمکسبهتام

در گفت و گو با مدیر قطعات یدکی آسان موتور اعلام شد

قطعات یدکی تمامی خودروهای وارداتی هیوندای را تامین می‌کنیم

عصر خودرو- آسان موتور به‌عنوان نماینده هیوندای کره جنوبی، بیش از یک دهه در بازار خودرو‌های وارداتی کشور حضور داشته است و در این مدت حجم قابل توجهی از محصولات هیوندای توسط این شرکت و البته واردکنندگان متفرقه وارد بازار شده است تا جایی که اکنون هیوندای بیشترین خودرو‌های وارداتی کشور را تشکیل می‌دهد.

قطعات یدکی تمامی خودروهای وارداتی هیوندای را تامین می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  عرضه خودرو اما تنها یک‌سوی سکه است چراکه این حجم از خودرو‌های وارد شده نیاز به تأمین قطعات یدکی و البته سرویس‌های مناسب دارند و اینجا است که شبکه گسترده خدمات پس از فروش آسان موتور با تجربه بیش از یک دهه و البته کسب دانش از شرکت هیوندای، به کمک مالکین محصولات این برند می‌آید. یکی از اصلی‌ترین آیتم‌ها در خدمات پس از فروش، تأمین به‌موقع قطعات یدکی اصلی برای محصولات هیوندای است، امری که البته با توجه به گسترده بودن مدل‌ها کار آسانی نیست اما آسان موتور توانسته با ایجاد انبار‌های بزرگ وسیع و البته مدیریت بهینه زنجیره تأمین، در این زمینه گام‌های بلندی بردارد به‌گونه‌ای که باوجود تنوع بالای محصولات و تیپ‌های خودروهای هیوندای در سال‌های اخیر، عملا قطعات تمامی آن‌ها از سوی آسان موتور تأمین می‌شود.
    در زمینه قطعات یدکی محصولات هیوندای و البته خدمات پس از فروش آسان موتور با مهندس نادر نوین، مدیر قطعات یدکی آسان موتور به گفت و گو نشستیم.
    ***
    نوین در آغاز این گفت و گو با اشاره به سابقه آسان موتور در زمینه خدمات پس از فروش محصولات هیوندای گفت:"هیوندای در دور جدید فعالیت‌های خود از میانه‌های دهه 80 شمسی با نمایندگی آسان موتور وارد عرصه واردات خودرو به ایران شد و از آن زمان توانسته همواره بالاترین سطح محبوبیت را در میان خودرو‌های وارداتی از آن خود کند و این روند را تاکنون حفظ کرده است. از آغاز همکاری آسان موتور با هیوندای، دو طرف بر اهمیت بسیار بالای خدمات پس از فروش تاکید داشتند و به همین دلیل موضوع خدمات پس از فروش حتی پیش از واردات نخستین محموله‌های هیوندای به ایران میان دو طرف به توافق رسید و آموزش‌ها و آماده‌سازی خدمات پس از فروش آسان موتور از همان زمان آغاز شد."
    وی افزود:"از آن زمان باوجود دشواری‌هایی که به دلیل تحریم‌هایی که در روابط بین‌المللی وجود داشت، آسان موتور همچنان ارائه بالاترین سطح خدمات پس از فروش را در دستور کار خود قرار داد و ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت ممتاز همواره جز اولویت‌های اول آسان موتور بوده است."
    وی در زمینه ارتباط آسان موتور و هیوندای در زمینه خدمات پس از فروش گفت:"آسان موتور با ارتباط مستقیمی که با هیوندای کره جنوبی دارد توانسته دانش لازم در زمینه تعمیرات خودرو‌ها را کسب کند و با انتقال این دانش به کشور توانسته‌ایم مفهوم خدمات پس از فروش اصلی را در بازار خودرو ایران نهادینه کنیم. نتیجه تمام این‌ها را می‌توان در چهار دوره کسب مقام نخست در حوزه رضایتمندی مشتریان دید."
    در زمینه مفهوم خدمات پس از فروش اصلی گفت:"خدمات اصلی به معنای استفاده از دانش فنی روز به همراه استفاده از قطعه اصلی در شبکه گسترده خدمات پس از فروش است. به‌ نوعی تعریف مفهوم مالکیت بدون نگرانی یا Worry Free Ownership در کشورهای پیشرفته تعریفی از این مفهوم است. باید در نظر داشته باشیم خدمات اصلی تضمین‌ کننده تجربه کیفیت واقعی برند است. یعنی کیفیت واقعی خودروهای هیوندای را در صورت بهره‌مندی از خدمات اصلی آن لمس خواهید کرد. به عبارت دیگر از ابتدای فعالیت، خط‌مشی ما همواره فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات اصلی در سطح جامعه بوده است که نتایج نیز گویای آن است که تا این مرحله به اهداف خود رسیده‌ایم."
    یکی از نگرانی‌های عمده خریداران خودرو‌های وارداتی، بحث تأمین قطعات اصلی برای آن‌ها است و این مسئله به دلیل وجود حجم بالای قطعات تقلبی با ظاهر اصلی در بازار قطعات یدکی است که عموماً باعث ضرر‌های مالی و آسیب به خودرو‌ها می‌شود. مدیر قطعات آسان موتور در زمینه راهکار‌های تفکیک قطعات اصلی و تقلبی گفت:"این مشکل متاسفانه در بازار وجود دارد و عملا گریبان بسیاری از برند‌ها را گرفته است. آسان موتور به‌عنوان نماینده رسمی هیوندای کره جنوبی، قطعات مورد استفاده در شبکه خدمات پس از فروش خود را به‌طور مستقیم از این شرکت تأمین می‌کند و به این ترتیب قطعاتی که ما در ایران در شبکه خدمات پس از فروش هیوندای بر روی خودرو‌ها نصب می‌کنیم یا در عاملیت‌ها به فروش می‌رسانیم، عیناً قطعاتی است که در همه جهان در شبکه خدمات پس از فروش هیوندای استفاده می‌شود و قطعات اصلی با Genuine Parts  نامیده می‌شوند. در زمینه راهکار تشخیص قطعات اصلی از قطعات تقلبی روش‌هایی مانند نصب هولوگرام و کد امنیتی و روش‌های مشابه را در دستور کار داشته‌ایم، اما ازآنجایی‌که تشخیص قطعات اصلی از تقلبی بسیار پیچیده است، تنها راه مطمئن برای مشتریان محترم جهت آسودگی خاطر از اصلی بودن قطعات خریداری شده، مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش آسان موتور است."
    نوین در زمینه وضعیت قطعات یدکی محصولات قدیمی‌تر هیوندای که پیش از این وارد بازار کشور شده‌اند، اما اکنون نسل‌های جدیدتر آن در بازار حضور دارند گفت:"ما به‌عنوان نماینده رسمی هیوندای قطعات یدکی تمام محصولات هیوندای که طی یک دهه اخیر وارد کشور شده است را تأمین می‌کنیم و هم‌اکنون در شبکه انبار قطعات شرکت و عاملیت‌ها، طیف کاملی از قطعات خودرو‌های وارداتی هیوندای را برای افزایش سرعت در سرویس‌دهی به مشتریان نگهداری می‌کنیم. همچنین شبکه خدمات پس از فروش ما به‌تمامی محصولات وارداتی هیوندای سرویس‌دهی می‌کنند و از این بابت نگرانی وجود ندارد."
    وی در زمینه پروسه تأمین قطعات یدکی بسیار کندمصرف گفت:"ما حجم زیادی از قطعات را در انبار‌ها نگهداری می‌کنیم اما تعدادی از قطعات خودرو‌ها هستند که ما آن‌ها را در دسته بسیار کندمصرف طبقه‌بندی می‌کنیم. این قطعات ممکن است در طول عمر خودرو‌ها هیچ‌گاه نیاز به تعویض نداشته باشند و معمولا تنها در تصادفات بسیار شدید است که نیاز به تعویض آن‌ها وجود دارد. در این شرایط مطابق روش‌های استاندار جهانی نسبت به تأمین این قطعات با الویت بالا و حداقل زمان از انبارهای شرکت مادر اقدامات لازم انجام می‌شود و در این راستا تأمین قطعات مذکور بدون هزینه مازاد و در جهت جلب حداکثری رضایتمندی مشتریان محترم در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرد."
    نوین در انتها افزود:"تامین به‌موقع قطعات اصلی محصولات هیوندای در ایران به‌عنوان رکن اصلی خدمات پس از فروش در اولویت‌های آسان موتور است که امیدواریم توانسته باشیم به وظیفه خود به‌عنوان دارنده بزرگ‌ترین شبکه خدمات پس از فروش و در جهت جلب حداکثری رضایتمندی مشتری عمل کنیم."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو