فونیکسریمکسبهتام

همایش دوچرخه سواری سه شنبه های بدون خودرو در میاندوآب برگزار شد

عصر خودرو- نخستین همایش دوچرخه سواری با عنوان سه شنبه های بدون خودرو با حضور علاقمندان به دوچرخه سواری در میاندوآب برگزار شد.

همایش دوچرخه سواری سه شنبه های بدون خودرو در میاندوآب برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شهرستان میاندواب با توجه به اینکه به شهر دوچرخه ایران مشهور است برای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری این همایش با همکاری ادارات و نهادهای مختلف و مردم هر هفته سه شنبه ها ساعت هفت صبح در این شهر برگزار می شود.
    این همایش که از سال گذشته اجرای آن در دستور کار قرار گرفته با هدف کاهش تردد خودروها و کاهش آلودگی هوا و استفاده کمتر از خودرو های تک سرنشین در سطح کشور برگزار می شود.
    ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان برای توسعه شهرهای سالم، توسعه فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری برای جابه جایی مسافت های کوتاه، کمک به کاهش آلودگی هوا ، کاهش سر و صدا، کم شدن ازدحام در تردد ها و آسیب های ناشی از آن، تقلیل خودروهای تک سرنشین و افزایش ظرفیت تردد معابر خودرو، ارتقاء نقش حمل و نقل عمومی، صرفه جویی اقتصادی خانوادگی و جامعه در مصرف سوخت از دیگر اهداف سه شنبه های بدون خودرو است.
    دوستداران محیط زیست و دو چرخه سواران در این آئین به صورت نمادین مسیرهای میدان شهرداری، خیابان پاسداران و ساحلی تا میدان شهرداری را رکاب زدند.
    ‍ شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط