فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

طرح تابستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای در قزوین اجرا می شود

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: همزمان با آغاز سفرهای تابستانی طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای باتجهیز ۲۴ راهدارخانه در راههای ارتباطی استان قزوین اجرا می شود.

طرح تابستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای در قزوین اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، افشین پیرنون اظهارداشت: با توجه به موقعیت و استقرار استان درکریدور خاص ترافیکی کشور طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای تابستانی امسال با هدف ارتقاء سطح خدمات و ایمنی سفرهای هموطنان اجرا می شود.

    وی افزود: در این طرح 24 راهدارخانه و300 نفر از راهداران تلاشگر با بهره گیری از 255 دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین برای انجام فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای در جاده ها مستقر می شوند.

    پیرنون تصریح کرد: حضور مستمر و موثر گشت‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای در کنار دیگر دستگاه‌های خدمات‌ رسان در نقاط حساس راه‌های استان، لکه‌گیری راهها با 1000 تن آسفالت، خط کشی750 کیلومتر با اولویت 100 کیلومتر از گردنه ها و راههای استان در این طرح پیش بینی شده است.

    وی بیان کرد: پاک ‌سازی و شستشوی مستمر تابلوهای ایمنی، رفع عیب خاموشی تیرهای روشنایی وچراغهای چشمک زن به طول 220 کیلومتر، رگلاژ و تسطیح شانه راهها به طول 500 کیلومتر، رفع اختلاف ارتفاع شانه راهها و اصلاح شیب شیروانی بطول 40 کیلومتر، اجرای 15 کیلومتر نیوجرسی بلوک مفصلی در آزاد راه قزوین به آبیک و 6 کیلومتر باقیمانده در این محور، بازسازی وتعمیر و نصب گاردریل درراههای شریانی و راههای کوهستانی به طول 30 کیلومتر از دیگر برنامه های انجام شده برای ایمن سازی راههاست.

    پیرنون تصریح کرد: آشکار سازی 17 دماغه خروجی و 72 نقطه پرحادثه، بازسازی وآماده سازی 150 دستگاه ازناوگان ماشین آلات راهداری، نظافت حریم راه‌ها، جمع‌آوری دستفروشان واطلاع ‌رسانی مناسب از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در طول اجرای طرح راهداری تابستانه در دست اقدام است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: نظارت و بازدید محسوس و نامحسوس از نحوه ارائه خدمات و عملکرد در بخش حمل و نقل کالا و مسافری جاده ای استان، بازدید از مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی، مراکز معاینه فنی خودروها، امداد خودروها و جرثقیل های امداد جاده ای در محورهای مواصلاتی استان، روان سازی ترافیک جاده ای از دیگر اقدامات این اداره کل برای ارتقاء ایمنی مسافران است.

    وی گفت: 335 کیلومتر از آزاد راهها و بزرگراههای استان تحت پوشش 21 سامانه ثبت تخلف قرار گرفته و تا پایان سال نیز 18 دستگاه دیگر به این سامانه ها افزوده می شود.

    پیرنون اضافه کرد: این سامانه ها با بهره گیری از مجموعه نرم افزاری و سخت افزاری برای تشخیص سرعت و ثبت پلاک خودروهای متخلف، عکسبرداری، پردازش و پلاک خوانی عکس، مخابره اطلاعات عکس و پلاک، تهیه بانک اطلاعاتی و در نهایت صدور جریمه برای خودروهای متخلف در محورهای مواصلاتی استان قزوین بکار گرفته شده اند.

    وی اظهارداشت: همچنین 46 سامانه تردد شمار برخط راهها در محورهای مواصلاتی استان اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را ثبت می کند.

    پیرنون با آرزوی سفری ایمن و بانشاط برای هموطنان عزیز در تابستان سال 96 گفت: در تابستان امسال مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین درکنار سایردستگاهها تلاش خواهد کرد زمینه ارتقاء ایمنی عبور و مرور مردم را فراهم کند.

    وی اضافه کرد: با تاکید بر ضرورت تنظیم سفرهای با برنامه و حفظ و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سبقت و سرعت غیرمجاز از رانندگان درخواست می کنیم با ماموران پلیس راه و راهداران برای سفری ایمن برای خود و دیگران در جاده های استان همکاری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو