فونیکسریمکسبهتام

محدودیت در تردد خودروها به پناهگاه حیات وحش میانکاله

عصر خودرو- محیط‌بانان میانکاله با همکاری نیروی انتظامی، یگان مرزبانی، دامداران و فعالان محیط زیست اقدام به کنترل عبور و مرور کلیه وسائل نقلیه به داخل پناهگاه حیات وحش میانکاله کرده‌اند.

محدودیت در تردد خودروها به پناهگاه حیات وحش میانکاله
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، تالاب میانکاله از تالاب های مهم بین‌المللی تحت کنوانسیون رامسر و یکی از 9 ذخیره گاه مهم زیست کره کشور محسوب می شود که هرساله تعداد بی شماری از پرندگان مهاجر جهت زمستان گذرانی و تابستان گذرانی  به این پناهگاه مهاجرت می کنند و از دیگر ویژگی های بارز این منطقه وجود پوشش خاصی از جنگل های جلگه ای مر بوط به دوران سوم زمین شناسی می باشد. بنابر این از لحاظ فون و فلور گیاهی و جانوری بسیار بی نظیر است.

    لذا ورود بی‌حد و اندازه مسافران و گردشگران خارج از ظرفیت برد اکولوژیک آن پناهگاه تبعات جبران ناپذیری را نظیر تخریب و آسیب به پوشش گیاهی، ایجاد آتش سوزی های عمدی، کاهش امنیت منطقه به دلیل سر وصدای گردشگران، تخریب سواحل به دلیل حجم بالای تردد خودرو، حجم بالای زباله و پساب ناشی از ورود گرشگران و استفاده از ساحل و دریا برای شنا غیرمجاز که تلفات جانی را به دلیل  نبود امکانات و نیروهای غریق نجات و بروز شکار غیرمجاز را به همراه خواهد داشت.

    در این راستا محیط بانان منطقه با همکاری نیروی انتظامی، یگان مرزبانی، دامداران، تشکل های مردم نهاد بهشهر و زاغمرز، اقدام به کنترل عبور و مرور کلیه وسائل نقلیه به داخل پناهگاه حیات وحش خصوصاً درروزهای پنجشنبه و جمعه کرده‌اند تا پناهگاه حیات وحش میانکاله مورد مدیریت دقیق تری قرارگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط