فونیکسریمکسبهتام

فاز اول تونل لس‌آنجلس اجرایی شد

حمل و نقل زیرزمینی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت+تصاویر

عصر خودرو:الون ماسک، کارآفرین برجسته آمریکایی که مالکیت خودروسازی تسلا را نیز در اختیار دارد، اولین حفاری در لس آنجلس برای راه اندازی پروژه جنجالی تونل های زیرزمینی برای دور زدن ترافیک این شهر را انجام داد.

حمل و نقل زیرزمینی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت+تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰
  • 1
  • 1
  • حمل و نقل زیرزمینی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت+تصاویر
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، الون ماسک با اشاره به کاراکتر موهوم نمایشنامه "انتظار برای گودوت" در توئیتر خود اعلام کرد: دیگر نیازی به انتظار برای گودوت نیست. بخش اول تونل در لس آنجلس تکمیل شده است.

مدیرعامل و موسس شرکت خودروسازی تسلا که همچنین مالکیت شرکت "بورینگ" را در اختیار دارد، پیشتر از مذاکرات با شهردار لس‌آنجلس برای استفاده از تونل‌های زیرزمینی شرکت جدید خود خبر داده بود. ماسک شرکت بورینگ را برای پیشبرد پروژه تونل‌های زیرزمینی و دور زدن ترافیک‌های شهری راه‌اندازی کرده است.

حفاری اولیه در لس آنجلس بعید است روی افراد زیادی در این شهر تاثیر بگذارد.

شرکت سازنده معتقد است که می‌تواند هزینه های حفاری را نسبت به قیمت کنونی یک میلیارد دلار برای هر مایل کاهش دهد. این طرح از این قرار است که یک سری اسکیت الکتریکی، خودروهای معمولی یا کپسول های حامل مسافر را از طریق تونل‌های باریک زیر زمین با سرعت حداکثر 200 کیلومتر در ساعت جابجا خواهند کرد.

شهردار لس آنجلس پس از جلسه با الون ماسک ابراز امیدواری کرده بود که بتوان علاوه بر وسایل نقلیه خاص شرکت بورینگ، با استفاده از دوچرخه، خودروی شخصی و حتی به صورت پیاده از تونل‌های زیرزمینی این شرکت رفت‌وآمد کرد.

و‌بسایت ترافیک جهانی موسوم به اینریکس (INRIX) لس‌آنجلس را در سال 2016 در رتبه یک از نظر میزان ترافیک معرفی کرد. INRIX تحقیقات گسترده‌ای در حوزه ترافیک انجام داده است. این تحقیقات در 1064 شهر و در 38 کشور مختلف صورت پذیرفته است. لس‌آنجلس با 104 ساعت اوج ترافیک در صدر این رده‌بندی قرارگرفته است. در ادامه‌ این لیست مسکو روسیه، نیویورک سیتی، سان‌فرانسیسکو، بوگوتا در کلمبیا پنج شهر اول از حیث ترافیک هستند

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم