فونیکسریمکسبهتام

تاکسی‌های تولید ۸۶ نگران نباشند

لغو پروانه کار تاکسی‌ پیکان

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، از عدم تمدید پروانه کار تاکسی‌های پیکان از تیر ماه امسال خبر داد.

لغو پروانه کار تاکسی‌ پیکان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه روند نوسازی تاکسی‌های شهر تهران طبق برنامه‌ در حال انجام است، گفت: فرآیند نوسازی تاکسی‌ها طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 95 بر اساس سهمیه 90 هزار خودرویی که دولت تعیین کرده بود، در دستور کار قرار گرفت. در این زمینه سهم تهران، نوسازی 20 هزار تاکسی بود که در سال 95 نزدیک به 10 هزار تاکسی نوسازی شد.

    وی ادامه داد: حدود 10 هزار تاکسی فرسوده در تهران شرایط تبدیل و نوسازی دارند که می‌بایست دولت شرایط وام و اسقاط خودرو و تسهیلات نوسازی تاکسی در سال 96 را نیز فراهم کند.

    قناعتی با بیان اینکه تاکسی‌هایی که بالای 10 سال سن دارند، باید تعویض و نوسازی شوند، گفت: تاکسی‌های فرسوده یکی از عوامل آلودگی هوا هستند و دولت باید تسهیلات لازم برای تبدیل تاکسی‌های فرسوده را فراهم کند که در حال حاضر هنوز اقدامی برای نوسازی تاکسی در سال 96 صورت نگرفته است.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های تولید 86 باید در فرآیند نوسازی قرار بگیرند، تصریح کرد: برخی رانندگان تاکسی که خودروی تولید 86 دارند، نگران عدم تمدید پروانه کار تاکسی خود هستند که تاکید می‌شود تا زمانی که زمینه نوسازی این تاکسی‌ها فراهم نشده، پروانه کار آنها تمدید می‌شود.

    وی تأکید کرد: نامه‌نگاری‌های لازم برای آنکه این تاکسی‌ها بتوانند در سامانه نوسازی ثبت‌نام کنند، انجام شده و در آینده امکان ثبت‌نام آنها برای نوسازی فراهم می‌شود اما تا آن زمان پروانه کار تمامی این تاکسی‌ها به جز تاکسی‌های پیکان تمدید می‌شود.

    قناعتی با بیان اینکه شرایط تردد تاکسی پیکان مناسب شهر تهران نیست، گفت: تاکسی پیکان سالیان سال است که باید از ناوگان تاکسی خارج شود، در حال حاضر نیز شرایط لازم برای این کار فراهم شده؛ به طوری که چهار میلیون تومان وام بدون بهره از سوی سازمان تاکسیرانی به رانندگان آنها ارائه می‌شود، 20 میلیون تسهیلات وام با بهره 16 درصد از سوی دولت به آنها تعلق می‌گیرد و پنج میلیون تومان نیز سهم اسقاط می‌شود که در مجموع حدود 29 میلیون تومان برای نوسازی تاکسی‌های پیکان فراهم شده و امکان نوسازی با آورده دو میلیون تومانی از سوی راننده فراهم شده است.

    عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه اظهارات مطرح شده در خصوص عدم تمدید برنامه کار تاکسی‌دارانی که مدل تاکسی آنها سال 86 است، گفت: تاکسی‌های مدل 86 پروانه‌شان تمدید می‌شود و این موضوعات صحت ندارد و تاکسیرانان نگران این موضوع نباشند؛ اما از هم‌اکنون باید آماده باشند تا به محض اینکه دولت شرایط نوسازی را فراهم کرد، آن را انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو