فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت نیشابور:

۴ واحد تولیدی قطعات خودرو در نیشابور به بهره‌برداری می‌رسد‌

عصر خودرو- رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: تا پایان امسال، ۴ واحد تولیدی قطعات خودرو در نیشابور به بهره‌برداری می‌رسد.

۴ واحد تولیدی قطعات خودرو در نیشابور به بهره‌برداری می‌رسد‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، حسن جلالی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: تا پایان امسال 4 واحد تولیدی صنعتی در حوزه قطعات خودرویی محصولات ایران‌خودرو و سایپا در نیشابور ایجاد خواهد شد و 4 واحد کنونی به 8 واحد تولیدی در این صنعت خواهد رسید و تاکنون 20 سوله در کارخانه پارت‌لاستیک ایجاد شده و 60 درصد ظرفیت‌ها تکمیل شده و طبق وعده‌های داده شده راه‌اندازی یک کارخانه خودروسازی کوچک در این شهرستان خواهیم داشت.

    وی افزود: نیشابور پیشرو در صنعت قطعه‌سازی است و همیشه سعی در تولید محصولات و قطعات موردنیاز در داخل کشور داریم و دیگری نیازی به واردات نداشته باشیم و حداقل واردات را داشته باشیم، می‌خواهیم که دانشمان را جهانی کنیم و با نمونه‌های برتر جهان در صنعت قطعات خودرو رقابت کنیم.

    رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت نیشابور با بیان اینکه قطعات و دستگاه‌های وارده را در زمان اوج تحریم‌ها از آلمان خریداری کردیم، خاطرنشان کرد: 6 ماه انتظار برای ورود این قطعات و دستگاه‌ها داشتیم تا به‌صورت قانونی وارد کشور شود.

    جلالی با بیان اینکه سایت‌های بهین‌یاب فعال است اما برای سقف گذاشته شده است، تصریح کرد: وام 2 میلیارد تومان برای اشتغال 100 نفر فعال شده که هرگز این مبلغ با این میزان اشتغال منطقی و به‌صرفه نیست؛ همچنین در بحث lc که عنوان شد باز شده است چیزی مشاهده نشد و خلاف آن را شاهد هستیم.

    وی تاکید کرد: 350 پرونده با اشتغال 13 هزار 428 نفر در نیشابور داریم که پروانه ثبتی در زمان صدور یک میلیارد تومان بوده است.

    جلالی ادامه داد: تعداد واحدهای تعطیلی کمتر از 7 درصد بوده و سرمایه‌گذاری‌های موفقی را در شهرک صنعتی خیام داشتیم و میزان صادرات سال گذشته 65 هزار تن به ارزش 40 میلیون دلار شامل مواد غذایی، محصولات التکرونیکی، قطعات خودرویی و غیره بوده و این عدد در سه ماهه نخست امسال 47 هزار تن و به ارزش 25 میلیون دلار بوده است و 70 درصد کل صادرات و درآمدزایی سال قبل در سه ماهه نخست امسال محقق شده است.

    رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت نیشابور با اشاره به اینکه رشد صادرات منجر به رشد صنعت و اشتغال می‌شود، گفت: باید کاری کنیم که رشد چشمگیر صادرات را شاهد باشیم تا به واسطه آن رشد و رونق تولید را شاهد باشیم و در این رابطه نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان هستیم.

    جلالی گفت: راه‌اندازی کمیسیون قضایی در حوزه صنعت در نیشابور بسیار ثمربخش بود و گره‌های بسیار بزرگی با مشاوره‌های قضایی و بدون تشکیل پرونده و ارجاع آن به دستگاه قضایی داشته باشیم باز شد و منجر به صلح و توافق طرفین شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو