فونیکسریمکسبهتام

ولوو، اتولیو و انویدیا همکار شدند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ولوو و شرکت سوئدی اتولیو که سازنده قطعات ایمنی خودرو است، با انویدیا برای توسعه سیستم های نرم افزاری خودروهای خودران قرارداد همکاری امضا کردند.

ولوو، اتولیو و انویدیا همکار شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از رویترز، براساس این قرارداد، یک سرمایه گذاری مشترک بین ولوو و اتولیو با انویدیا(سازنده تراشه های رایانه ای) در زمینه توسعه سیستم هایی که از هوش مصنوعی برای تشخیص اشیاء اطراف خودرو، پیش بینی تهدیدها و جهت یابی ایمن استفاده می کنند، همکاری خواهد کرد.

    این شرکت بنام زنوییتی(zenuity  (سال گذشته تاسیس شد و نرم افزار رانندگی خودران را در اختیار ولوو قرار خواهد داد و همچنین اتولیو نیز می تواند این سامانه را به دیگر شرکتهای خودروسازی بفروشد.
    ولوو اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2021 خودروهای کاملا خودران تولید کند.
    ولوو از ابتدای سال جاری میلادی از سیستم های هوش مصنوعی انویدیا در یک ناوگان از خودروهای نیمه خودران در گوتنبرگ استفاده کرده است.
    انویدیا همچنین در حال همکاری با خودروسازان دیگر همچون تویوتا، فولکس واگن، آئودی و مرسدس-بنز است، یکی از محبوب ترین شرکای خودروسازان در زمینه فناوری خودروهای خودران است.
    این در حالیست که ب ام و نیز قراردادی را با شرکت تراشه سازی اینتل برای توسعه پلتفرم خودروهای خودران برای آماده سازی در سال 2021 امضا کرده است.
    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم