فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان:

تصادف در محورهای مواصلاتی استان سمنان ۳۶ درصد کاهش داشت

عصر خودرو-مدیرکل راه و ترابری استان سمنان از کاهش ۳۶ درصدی تصادف در محورهای مواصلاتی استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت:با آغاز سفرهای تابستانی۱۹ نقطه پر حادثه شناسایی شد.

تصادف در محورهای مواصلاتی استان سمنان ۳۶ درصد کاهش داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عبدالمجید نژاد صفوی  ضمن بیان اینکه طی سه‌ماهه نخست سال جاری میزان تصادف 36 درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل در محورهای مواصلاتی استان کاهش داشت، افزود: طی این مدت تصادف‌های منجر به فوت نیز 14 درصد کاهش داشت که این آمار نشان می‌دهد فرهنگ‌سازی و آگاهی رانندگان، مشارکت مدنی، رفع مشکلات جاده ها، توجه به علائم رانندگی و هشدارهای پلیس و همچنین تلاش شبانه روزی همه ارگان های ذی ربط می‌تواند در کاهش مقدار سوانح نقش آفرینی کند.

    وی درباره طرح تابستانی راه و ترابری استان سمنان برای ورود مسافران نیز، افزود: با آغاز مسافرت‌های تابستانی 19 نقطه پرحادثه شناسایی شد که نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهد شد و همچنین از 400مورد نقطه پرحادثه استان اکنون به هشت مورد رسیده است.

    مدیرکل راه و ترابری سمنان بابیان اینکه رتبه چهارم کشوری در واژگونی خودرو به این استان تعلق دارد، ابراز داشت: بیشترین حوادث رانندگی در استان واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده‌ها را شامل می‌شود که برای کاهش این میزان تصادف عملیات شیب شیروانی در 750 کیلومتر از راه ها به انجام رسید که امیدواریم با این روش تا حد بسیاری از واژگونی خودروها کاسته شود.

    نژاد صفوی در ادامه تصریح کرد: علیرغم کمبود اعتبارات به‌ویژه در بخش راه‌سازی بیش از 60درصد ساخت جاده دامغان-معلمان اجرایی شده و این محور به علت اتصال شمال به جنوب از کریدورهای با ارزش استان سمنان به شمار می‌رود که بدون دریافت اعتبار عملیات 36 کیلومتر آن در حال حاضر اجرایی شده است.

    وی افزود: عملیات خاک‌برداری 11 کیلومتر از باند دوم محور سمنان-فیروزکوه نیز به‌صورت 100درصدی انجام‌شده است که امیدواریم با روند مطلوب، این طرح شهریور سال جاری به بهره‌برداری برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو