فونیکسریمکسبهتام

صدری مطرح کرد؛

تغییر ذائقه مشتریان ایرانی به سمت خودروهای خارجی

عصر خودرو- رییس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان گفت: ضروری است تا با تغییر پلتفرم‌های قدیمی،مشتری داخلی را به سمت خود جذب کنیم چراکه در صورت ادامه روند کنونی شاهد از دست رفتن بازار داخلی خواهیم بود.

تغییر ذائقه مشتریان ایرانی به سمت خودروهای خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علی صدری رییس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان گفت: در دهه 70 شمسی ، پژو فرانسه وارد ایران شد و با ایران خودرو قرارداد تولید مشترک بست و از طرف دیگر شرکت سایپا نیز با کره‌ای‌ها دست به تولید خودرو پراید زد اما متأسفانه در بیست دهه گذشته این شرکت‌ها ثابت کرده‌اند که علاقه چندانی به تغییرات زیربنایی نداشته و با اکتفا به تغییرات جزیی و با همان پلتفرم‌های قدیمی دست به تولید خودرو می زنند.

    وی در ادامه افزود: تا زمانیکه تفکر ما این باشد که در یک پلتفرم 20 تا 25 سال درجا بزنیم ، هم از کیفیت و کمیت خودروهای داخلی کم شده و هم بازار خودروی داخلی را از دست می‌دهیم.

    صدری تصریح کرد: زمانیکه تعرفه‌های ورودی را بر روی خودروهای  وارداتی  برداریم، خواهیم دید که بسیاری از مصرف‌کننده‌های ایرانی به سمت خرید این خودروها به‌جای خودروی ملی می‌روند، همانطور که طی چند سال اخیر شاهد بودیم که خودروی چینی  توانست درصد زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

    رییس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان اظهار داشت: ضروری است تا با تغییر پلتفرم‌های قدیمی و طرح‌های جدید ، مشتری داخلی را به سمت خود جذب کنیم . در صورت ادامه روند کنونی نه تنها شاهد از دست رفتن بازار داخلی خواهیم بود، بلکه بازارهای صادراتی را نیز از دست خواهیم داد.

    وی در پایان با اشاره به توانایی شرکت‌های قطعه ساز ایرانی ، تأکید کرد: ورود پلتفرم‌های جدید موجب رونق بیشتر کارخانه‌های قطعه سازی شده و در نتیجه  پایداری وضعیت اقتصادی برای کارخانه‌های قطعه سازی، اشتغال بیشتری ایجاد می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم