فونیکسریمکسبهتام

واژگونی خودرو بیشترین علت تصادف ها در محورهای مواصلاتی اردبیل است

عصر خودرو- رئیس پلیس ‌راه استان اردبیل گفت: واژگونی خودرو با ۴۱.۹ درصد بیشترین علت تصادف ها در جاده های مواصلاتی این استان است.

واژگونی خودرو بیشترین علت تصادف ها در محورهای مواصلاتی اردبیل است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سید حجت فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق بررسی های بعمل آمده در سه ماهه اول سالجاری خودروهای سواری با 73 درصد بیشترین تصادف ها را در جاده های استان اردبیل به علت تخطی از سرعت مطمئنه به خود اختصاص داده اند.
    وی با اشاره به اینکه میزان تحصیلات رانندگان در وقوع تصادف و رعایت قوانین و احترام به حقوق دیگران نیز تاثیر دارد، اظهار کرد: افراد با سطح تحصیلات دیپلم با 25.4 درصد بیشترین تصادف ها را در جاده های استان داشته و 73 درصد تصادف هاب منجر به فوت و جرح افراد بومی استان و 27 درصد برای افراد غیر بومی اتفاق افتاده است.
    وی بیان کرد: در سه ماهه اول امسال 76 درصد تصادف های جاده ای در روز و 24 درصد آن در شب اتفاق افتاده و بیشترین آن هم با 32.3 درصد در بازه زمانی ساعت 12 ظهر تا 16 بعد از ظهر اتفاق افتاده که در واقع موقع استراحت می باشد.
    وی با اشاره به اینکه در همین مدت 88.9 متوفیان تصادف ها مردان و 11.1 درصد هم زنان بوده اند، اضافه کرد: 44.4 درصد متوفیان رانندگان، 37 درصد سرنشینان وسایل نقلیه، 14.9 درصد راکبان و ترک نشینان موتور سیکلت و 3.7 درصد هم عابران پیاده بوده اند.
    وی ادامه داد: کم حادثه ترین تصادف های رانندگی در استان روز جمعه و پرحادثه ترین آن روز سه شنبه بوده و بیشترین متوفیان تصادف ها مابین 21 الی 40سال سن داشته اند و 62 درصد آنها نیز در مسیر انتقال به بیمارستان فوت کرده اند.
    سرهنگ فتاحی گفت: با وجود افزایش ترددها در چاده های مواصلاتی استان طی سه‌ماهه نخست سال در مقایسه با سال گذشته، تعداد تصادفات فوتی با کاهش همراه بود.
    رئیس پلیس‌راه استان اردبیل افزود: در سه‌ماهه اول پارسال 366 هزار و 48 تردد در جاده های مواصلاتی ثبت شده اما در مدت مشابه امسال ترددها با 392 هزار و 832 مورد افزایش 7 درصدی را نشان می دهد.
    وی اظهار کرد: تعداد تصادف های فوتی با کاهش 24 درصدی از 33 مورد به 25 مورد و تعداد متوفی با کاهش 27 درصد از 37 نفر به 27 نفر رسیده است.
    وی بیان کرد: البته برای پلیس یک مورد تصادف هم در جاده های استان قابل قبول نیست و با تلاش همکاران از سال 93 هر سال شاهد کاهش آمار تصادف های جاده ای در جاده های مواصلاتی استان هستیم.
    وی با اشاره به اینکه جاده های پارس‌آباد- مشگین شهر، اردبیل- آستارا، اردبیل- خلخال، گرمی - بیله سوار، اردبیل- سرابی و اردبیل - مغان به ترتیب رتبه های اول تا ششم را در سه ماهه اول امسال در کاهش تصادف های منجر به فوت داشته اند، اضافه کرد: در همه جاده های مواصلاتی استان شاهد کاهش تصادف هستیم و به غیر از تساوی تعداد فوتی در محور اردبیل- سراب، در محور اردبیل – مغان هم در سه‌ماهه اول امسال با افزایش سه نفر متوفی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 27 درصدی را نشان می دهد.
    وی از اجرای طرح تابستانی پلیس راه استان اردبیل از اول تیر ماه لغایت اول مهرماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به تقارن عید فطر با تعطیلات تابستانی انتظار می رود جاده های استان گردشگری اردبیل پر تردد باشد و بدین خاطر پلیس راه برنامه های متنوع کنترل ترافیکی برای راحتی مسافران اجرا می کند.
    استان اردبیل با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی از استان های گردشگری ایران می باشد و همه ساله نزدیک به 10 میلیون مسافر ایرانی و خارجی به این استان سفر می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو