فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه راهور به مسافران توصیه کرد

یک روز قبل و بعد از عید فطر بهترین زمان رفت و برگشت

عصر خودرو- رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به آغاز طرح تابستانه و نیز همزمانی آن با تعطیلات عید سعید فطر، بهترین زمان رفت و برگشت مسافران را یک روز قبل و یک روز بعد از عید فطر عنوان کرد.

یک روز قبل و بعد از عید فطر بهترین زمان رفت و برگشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به تقارن عید سعید فطر و آغاز تعطیلات تابستانی، اظهار کرد: تا 10 روز آینده با افزایش حجم ترافیک در محورهای شمالی، جاده‌های استان تهران و البرز به سمت شمال کشور مواجه خواهیم بود. بنابراین به هموطنانی که قصد سفر دارند، توصیه می‌کنیم، سفرشان را به زمان پیک سفرهای عید فطر موکول نکنند.

    وی با اشاره به اینکه محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه ظرفیت بالایی برای تردد ندارند، گفت: در صورت اشباع، شاهد کندی شدید حرکت خواهیم بود و در زمان پیک ترافیک بهتر است، مسافران این مسیرها را برای تردد انتخاب نکنند.

    این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: همکاران پلیس راهور، برای تسهیل تردد در جاده‌ها، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند و احتمالا در دو مرحله جاده چالوس به سمت شمال یک طرفه خواهد شد اما این محدودیت کفایت نمی‌کند. تجربه سال‌های گذشته نشان داده مسافران نباید زمان برگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول کنند.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه طبق آمار، 40 درصد از تصادفات تابستانی مربوط به خروج خودروها از جاده و واژگونی آنها بوده است، گفت: در بعضی استان‌ها مانند خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی به دلیل صاف و کفی بودن جاده‌ها، یکنواخت بودن مسیرها و نیز گرمای تابستان، درصد واژگونی خودروها بیشتر از سایر مسیرهاست؛ 70 درصد واژگونی خودروها در مسیرهای این استان‌ها رخ می‌دهد.

    وی افزود: به هموطنان توصیه می‌کنم قبل از تردد در این مسیرها استراحت کافی داشته باشند و در توقفگاه‌های مناسب در طول سفر حتما توقف کرده و استراحت کنند تا شاهد واژگونی کمتر خودروها باشیم.

    حمیدی از هموطنان خواست هنگام تردد از جاده‌های کوهستانی صبر و تحمل بیشتری به خرج دهند و زمان بیشتری را برای سفر خود در این ایام در نظر بگیرند.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه دو روز مانده به عید فطر و یک روز بعد از عید فطر زمان مناسب‌تری برای شروع و اتمام سفرهاست، خاطرنشان کرد: روز عید فطر و یک روز قبل از آن،معمولا پرترافیک‌ترین روزها برای محورهای هراز و چالوس و قزوین به سمت رشت است.

    وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ترافیک در کدام محورها بیشتر است، گفت: هنوز حجم ترافیک در جاده‌ها بالا نیست، برای مثال محور چالوس، پرحجم اما روان است.

    بر اساس اعلام سایت پلیس، حمیدی در پاسخ به این سوال هموطنانی که قصد داشته باشند بعد از نماز عید فطر به سمت محورهای شمالی سفر کنند، کدام مسیرها را باید برای برنامه‌ریزی‌شان انتخاب کنند، گفت: اگر در این زمان بخواهند از جاده چالوس و هراز تردد کنند قطعا با کندی حرکت مواجه می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو