فونیکسریمکسبهتام

پس از درگذشت صداپیشه

رییس پیکسار: در «ماشین‌ها ۳» به پل نیومن ادای دین کرده ایم

عصر خودرو- در حالی که شخصیت پل نیومن در قسمت جدید انیمیشن «ماشین‌ها» بازگشته است، رییس پیکسار اعلام کرد این کار ادای دینی به بازیگر فقید سینما بوده است.

رییس پیکسار: در «ماشین‌ها ۳» به پل نیومن ادای دین کرده ایم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از مهر ، زمانی پل نیومن افسانه‌ای صدای خودش را به فیلم «ماشین‌ها» وام داد و اندکی بعد در سال 2008 بر اثر سرطان ریه درگذشت.

    در «ماشین‌ها 3» شخصیت داک هادسون که پل نیومن در قسمت نخست این انیمیشن نقش او را بازی کرده بود، دوباره روی پرده رفته است. این نقش آخرین نقشی بود که پل نیومن پیش از درگذشتش ایفا کرد و گرچه در قسمت دوم این انیمیشن یعنی «ماشین‌ها 2» که سال 2011 ساخته شد پیکسار این شخصیت را حذف کرده بود، اما اکنون او را دوباره بازگردانده است.

    اکنون جان لستر رییس بخش تولید انیمیشن پیکسار می‌گوید تصمیم برگرداندن داک و در واقع پل نیومن در «ماشین‌ها 3» برای این گرفته شد تا ادای دینی به این بازیگر فقید و محبوب باشد.

    در قسمت سوم لایتنینگ مک‌کویین که حالا پیر شده یک تصادف جدی کرده است و به پیشنهاد استاد بازنشسته‌اش «داک» که همین تجربه را در زندگی‌اش داشت توجه می‌کند. گرچه «داک» در داستان مرده است، اما لایتنینگ صدای افسانه‌ای او را در فلش‌بک‌هایی که زده می‌شود می‌شنود و برخی از دیالوگ‌های قدیمی پل نیومن را در این قسمت به خاطر می‌آورد.

    لستر رییس پیکسار می‌گوید: همانطور که داشتیم «ماشین‌ها 3» را می نوشتیم به این ایده رسیدیم که لایتنینگ مک‌کویین به عنوان یک ماشین مسابقه کهنه‌کار روش مسابقه‌دهندگان جدید را می‌بیند و از آنها می‌ترسد و ناگهان ارزش مسابقه‌دهندگان جوان را درک می‌کند و یاد استاد خودش می افتد که چه تجربیاتی داشت و از اینها نقش «داک هاسن» در قسمت سوم برجسته و تعیین کننده می‌شود.

    لستر که کارگردان قسمت اول بود زمانی تعیین کننده را با پل نیومن گذرانده بود و این دو که هر دو به مسابقات اتومبیل‌رانی علاقه مند بودند برای شکل دادن به آن قسمت با هم همکاری کرده بودند.

    این کارگردان درباره نیومن گفت: او به نوعی استادی و هدایت مرا در آن فیلم برعهده داشت چون او عاشق مسابقات اتومبیل رانی بود ودر زندگی واقعی با جدیت این کار را دنبال می‌کرد و من مطمئن بودم که اگر همراهی او را داشته باشم همه چیز درست پیش می‌رود.

    لستر افزود: در جریان ساخت این انیمیشن او از تجربیات و ماجراهای واقعی اتومبیلرانی برای من چیزهای زیادی تعریف کرد و حتی در صدای او می شد علاقه و اشتیاق وی را به این موضوع دریافت. برای همین وقتی ساخت «ماشین‌ها3» را شروع کردیم بار دیگر به «ماشین‌ها 1» بازگشتیم و همه فیلم را گوش کردیم و در نهایت به کلی موضوع رسیدیم که باید به آنها توجه می‌کردیم. حتی بخش‌هایی از فیلم ‌اصلی را که حذف کرده و هرگز از آنها استفاده نکرده بودیم و برخی از قطعاتی که در آن استفاده شده بود، دوباره مورد استفاده قرار گرفت.

    از آنجا که نیومن چنین مشتاق و علاقه‌مند فیلم نخست بود، خانواده او نیز مثل لستر علاقه‌مند بودند که به نوعی او در فیلم سوم هم حضور داشته باشد.

    لستر می‌افزاید: ما می‌خواستیم به شیوه خیلی مخصوص به این شخصیت نزدیک شویم. ما عشق پل نیومن را داشتیم و در روشی متفاوت سرانجام به شخصیت لایتینگ مک کویین رسیدیم. در حقیقت یک نوع عشق بین لایتنیگ مک کویین و داک هادسون نشان دهنده عشق من به پل نیومن است. شکلی از عشق و احترام بسیار.

    در قسمت سوم «ماشین‌ها» لایتنینگ مک‌کویین به همراه رفقای قدیمی در حال مسابقه است که یک ماشین مسابقه مشکی ناشناخته به نام جکسون استورم از نسل جدیدی از خودروهای مسابقه از راه می‌رسد و از آن‌ها جلو می‌زند. حالا ماشین‌های مسابقه قدیمی در برابر این ماشین‌های پیشرفته و مدرن ناچار به بازنشستگی می‌شوند.

    اوون ویلسون در نقش لایتنینگ مک‌کویین بازی کرده است.

    «ماشین‌ها» ساخته پیکسار در سال 2006 کاندیدای دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن شد و جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو