فونیکسریمکسبهتام

ورود "جگوار لندرور" به عرصه خودروهای خودران

عصر خودرو- کمپانی جگوار لندروور از یک خودرو خودران که می‌تواند در شهر رانندگی کند و حتی به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پاسخ دهد، رونمایی و اعلام کرد که این خودرو در عرض چند ماه آینده می‌تواند در جاده‌ها به حرکت در بیاید.

ورود "جگوار لندرور" به عرصه خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودروی هوشمند توانایی تشخیص مسیرهایی مانند تقاطع‌های جاده‌ها را داشته و حتی راه را برای وسایل نقلیه اضطراری باز می‌کند.

    این خودرو هوشمند بخشی از پروژه 20 میلیون پوندی دولتی است که انگلیس را در خط مقدم طراحی خودروهای بدون راننده نگه می‌دارد.

    متخصصان، این خودرو هوشمند را قبل از اینکه تا سال آینده به طور رسمی وارد جاده‌ها شود، مورد آزمایش قرار دادند.

    این فناوری جدید، خودروسازان انگلستان را یک قدم به رسیدن به سطوح بالاتر خودروسازی در دهه آینده نزدیکتر می‌کند. این بدان معنی است که خودرو قادر به انجام تمام وظایف رانندگی بدون مداخله راننده است.

    این شرکت در نبرد علیه رقبای آلمانی بی‌.ام‌.دبلیو و مرسدس بنز قرار دارد.

    در حال حاضر از دو نوع فناوری رونمایی شده است که یکی از آنها خودرو خودران بوده که در آن، خودرو به خودی خود و به صورت مستقل در جاده حرکت می‌کند و دیگری "رانندگی متصل" ( Connected Drive) که خودروها در جاده به وسیله وای‌فای با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و هماهنگ می‌شوند.

    دو دوربین در جلوی آینه داخلی و در داشبورد به عنوان چشم خودرو عمل می‌کنند.

    یکی از مقامات شرکت جگوار لندرور (JLR )اظهار کرد: این اولین‌بار است که یک وسیله نقلیه جگوار لندرور توانایی مکان‌یابی و محاسبه مسافت باقیمانده تا مقصد را داشته و به طور مستقل می‌تواند تمامی این مراحل را انجام دهد.

    جگوار لندروور همچنین با کمپانی "فورد" (Ford)و "تاتا موتورز" (Tata Motors) در حال همکاری است تا فناوری‌های مرتبط با رانندگی متصل را آزمایش کرده و به خودروها اجازه دهد تا با یکدیگر و همچنین علامت‌های ترافیکی جاده ای ارتباط برقرار کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو