فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر همدان کُند شده است

عصر خودرو- رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل وترافیک، محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر همدان کُند شده است.

روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر همدان کُند شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، کامران گردان پیش از ظهر پنج شنبه در کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل وترافیک، محیط زیست شورای شهر همدان با تأکید بر رفع موانع موجود در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی و مشاهدات کارشناسان محیط زیست در سطح شهر تردد تاکسی‌های فرسوده و از رده خارج شده که دچار نقص فنی هستند، موجبات آلودگی هوای شهر همدان را فراهم می‌آورد که این تهدیدی برای سلامت شهروندان است.

    وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این زمینه درخواست کرده تا برنامه‌ریزی برای نوسازی ناوگان حمل‌و نقل عمومی شهر هر چه سریعتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای سرعت بخشیدن به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر در شورای اسلامی شهر مصوبه داشته‌ایم.

    گردان افزود: سازمان تاکسیرانی با ضمانت ها و ضوابط مدنظر باید سازوکاری داشته باشد که این مهم در کمیته انطباق به نتیجه نرسید و موجب شد روند تبدیل به احسن تاکسی‌های فرسوده شهر همدان کُند شود.

    وجود یک هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر همدان

    گردان از وجود یک هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر خبر داد که از این تعداد، 500 دستگاه ترمیم و تبدیل به احسن شده است.

    وی با بیان اینکه در سایر شهرها تعدادی زیادی از خودروهای تاکسی با تضمین تبدیل به احسن شده اند، اظهار داشت: در این زمینه سازمان تاکسیرانی و کمیته انطباق فرمانداری باید موضوع را بررسی کنند.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ‌های عمومی شهر اظهار داشت: این سیستم امکان نظارت همه جانبه از خودروها را در پارکینگ‌ها فراهم می‌کند و از طرفی هزینه‌های مربوط به نیروهای نگهبان را هم کاهش می‌دهد.

    گردان در ادامه با اشاره به اقدامات و عملکرد مناسب واحد اتوبوسرانی شهرداری همدان اظهار داشت: این سازمان در زمینه بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، جهادی عمل کرده است.

    وی گفت: بازسازی این ناوگان هم در دست اجراست و از طرفی تمامی ناوگان اتوبوسرانی در حال مجهز به سیستم «ای. وی. ال» هستند.

    گردان در ادامه بر اشاعه فرهنگ ترافیکی، محیط زیستی و گردشگری با محوریت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد.

    زمان توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها، یکی از پارامترهای تأثیرگذار بر کیفیت برنامه‌ریزی حمل‌ونقل در سیستم اتوبوسرانی است
    رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل وترافیک، محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه زمان توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها، یکی از پارامترهای تأثیرگذار بر کیفیت برنامه‌ریزی حمل‌ونقل در سیستم اتوبوسرانی است، ابراز امیدواری کرد تا زمان توقف اتوبوس ها در ایستگاه ها کاهش یابد، البته در حال حاضر بر اساس گزارشات میدانی، زمیان توقف به 15 دقیقه هم رسیده است اما باید کمتر شود.

    گردان با تأکید بر تردد یک دستگاه اتوبوس گردشگری در شهر بیان کرد: این پیشنهاد برای ارائه خدمات رفاهی به گردشگران و در مجموع جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر مورد نظر است.

    وی با اشاره به اینکه باید مشکلات و نواقض موجود در ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی هم برطرف شود، افزود: طی نشستی با مجموعه مدیریتی این ناوگان باید مسائل موجود بررسی و حل شود.

    گردان همچنین با اشاره به آغاز تعطیلات عید فطر، گفت: براساس پیش بینی ها با توجه به شرایط جوی مناسب استان همدان همچون سالهای گذشته شاهد حضور بیش از 600 هزار نفر گردشگر در شهر همدان خواهیم بود که باید در این راستا تمهیدات ترافیکی و خدمانی انجام شود.

    وی همچنین بر نصب سایبان های VIP در مناطق حاشیه ای و نگهداری آنها تأکید و اظهار کرد: هرچند دو مورد از این سایبان‌ها در شهرک فرهنگیان هم نصب شده است اما انتظارات بر مبنای عدالت اجتماعی برای سایر نقاط شهر هم وجود دارد.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: نصب سایبان‌های مناسب در شهر از جمله خدمات شهری برای رفاه شهروندان و زیبایی منظر شهری است که به‌رغم مشکلات به وجود آمده در انتخابات باید ترمیم شوند، زیرا در معرض دید عموم است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری همدان هم در ادامه این نشست مشکل ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی را عدم توانمندسازی ناوگان برشمرد که باید مطابق با شهرداری پیش بروند.

    عباس صوفی با اشاره به اینکه 70 درصد قراردادهای بخش خصوصی در این ناوگان به پایان رسیده است که باید اسقاطی شوند، اما قراردادها مجدد تمدید شد، معتقد است: اگر بخش خصوصی را حمایت کنیم، می‌تواند روند نوسازی ناوگان را ادامه دهد.

    وی بیان کرد: وضعیت اتوبوسرانی روند رو به جلو را پیش گرفته‌ است، هرچند باید با خریداری اتوبوس، تعداد خودروهای این ناوگان را به استانداردها برسانیم.

    استاندارد زمانبندی توقف اتوبوس 5 دقیقه است

    صوفی اضافه کرد:  استاندارد زمانبندی توقف اتوبوس را 5 دقیقه اعلام کرد که در حال حاضر در شهر همدان 20 دقیقه زمان توقف در ایستگاه‌هاست، البته امیدواریم با حل مسائل ترافیکی شهر و خرید اتوبوس‌های مورد نظر، این زمانبندی تقلیل یابد.

    صوفی با تأکید بر در نظر گرفتن سهمیه‌ 30 دستگاه اتوبوس برای همدان، عنوان کرد: این 30 دستگاه در 2 مرحله تحویل داده می‌شود.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان نیز در زمینه نصب سایبان‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس شهر گفت: تعداد سایبان‌ها در چهار سال گذشته به 180 مورد رسیده که پیش از این، اسکله آنها آهنی بود، اما 150 دستگاه به صورت شیشه‌ای یا VIP برای زیبایی منظر شهری است.

    خسارت 600 میلیون ریالی به سایبان‌های سطح شهر در انتخابات 96

    محمد پوروخشوری با اشاره به وارد شدن خسارت 600 میلیون ریالی به سایبان‌های سطح شهر در انتخابات 96، افزود: تقریباً 100 درصد سایبان‌های سطح شهر آسیب دیده‌اند که با توجه به دستورات لازم امحای آنها در مدت یک ماه صورت گرفت و در حال حاضر آثاری از خسارت وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه هر 2 سال یکبار انتخابات در کشور برگزار خواهد شد که به طور قطع خسارتی به شهر وارد می‌شود، افزود: باید برای رفع این معضل فکر اساسی کرد، زیرا از جیب مردم هزینه می شود.

    پوروخشوری با تأکید براینکه روزانه به طور میانگین هزار نفر به‌وسیله‌ اتوبوس‌ها در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند، عنوان کرد: هر اتوبوس میانگین 14 مرتبه مسیر رفت و برگشت را طی می‌کند که در شهرهای پرترافیک روزانه هزار و 200 نفر و در شهرهای کم‌ترافیک هزار نفر جابه‌جایی مسافر اتفاق می‌افتد.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان همچنین از خریداری 30 دستگاه اتوبوس با اعتبار 150 میلیارد ریال برای ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان خبر داد و گفت: با توجه به استانداردهای جهانی عمر مفید اتوبوس‌ها به 8 سال برسد، فرسوده اعلام می‌شوند، بر این اساس عمده وضعیت اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی بخش دولتی 7 تا 8 ساله هستند، در حالی که عمده این ناوگان در بخش خصوصی، 9 سال است.

    پوروخشوری همچنین با بیان اینکه بر اساس تکلیف، 55 درصد اتوبوس های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار کرد: تعداد افرادی که به‌وسیله‌ کارت بلیط الکترونیکی تراکنش انجام می‌دهند، یک میلیون و 900 هزار نفر در ماه است، از طرفی هم در حال حاضر 35 درصد از مسافران از کارت الکترونیکی استفاده نمی‌کنند.

    وی در زمینه مشارکت سازمان اتوبوسرانی در روزهای جمعه و نماز عید فطر برای رفاه حال نمازگزاران بیان کرد: تمهیدات لازم برای این روز اندیشیده شده است، از طرفی اتوبوس‌هایی هم در ایام تعطیلات عید فطر به دلیل پایلوت شهر سبز و سایر مباحث گردشگری برای خدمات خاص گردشگری در نظر گرفته‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو