فونیکسریمکسبهتام

در مراسمی از سوی پرشیا خودرو

نسل جدید ب ام و سری ۵ در ایران رونمایی شد+ قیمت و مشخصات

عصر خودرو- پرشیا خودرو، نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب ام و در ایران، شب گذشته در مراسمی اختصاصی برای اصحاب رسانه، نسل جدید ب ام و سری ۵ را رونمایی کرد.

نسل جدید ب ام و سری ۵ در ایران رونمایی شد+ قیمت و مشخصات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، ب ام و سری 5 در سال‌های اخیر همواره یکی از پرفروش ترین محصولات ب ام و در بازار ایران بوده و به همین دلیل هم با ورود نسل جدید آن به بازارهای جهانی، مشتریان ایرانی انتظار ورود این سدان خوش ترکیب را می‌کشیدند. شب گذشته پرشیا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش ب ام و در ایران، در مراسمی اختصاصی با حضور اصحاب رسانه و مدیران ارشد پرشیا خودرو، نسل جدید ب ام و سری 5 را رونمایی کرد.
    نسل جدید ب ام و سری 5 با کد اتاق G30 در مدل 530i روانه بازار ایران خواهد شد. این خودرو از موتوری با حجم دو لیتر بهره می‌برد که با استفاده از توربوشارژر قدرت آن به 252 اسب بخار و گشتاور آن به 350 نیوتون متر رسیده تا این سدان بزرگ را در زمانی معادل 6.2 ثانیه به سرعت یک‌صد کیلومتر در ساعت برساند و تا حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت همراهی کند. نسل جدید سری 5 با بهره‌گیری گسترده از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بسیار بالا، توانسته شاسی پرقدرتی را فراهم کند و مهمتر آنکه با وجود ابعاد بزرگ‌تر نسبت به نسل پیشین (و البته نسبت به رقبایش در بازارهای جهانی)، بیش از یک‌صد کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی است که تاثر مستقیم آن را می‌توان در مصرف سوخت کمتر و قابلیت‌های دینامیکی و شتاب گیری خودرو دانست. این خودرو به گیربکس هشت سرعته خودکار مجهز است که با تغییراتی در آن، اکنون تعویض دنده‌ها نرم تر شده است ضمن آنکه با اعمال اصلاحاتی در مبدل گشتاور، لرزش کمتری از موتور به گیربکس منتقل می‌شود.
    قیمت و شرایط فروش
    به گفته مدیران پرشای خودرو، نسل جدید ب ام و سری 5 قرار است با قیمت‌هایی بین 500 تا 560 میلیون تومان به بازار عرضه شود. این خودرو در سه تیپ Premier، Frontier و Superior عرضه خواهد شد که البته در تیپ Premier به عنوان مدل‌های پایه هم سطح بالایی از امکانات در نظر گرفته شده است. به علاوه هر تیپ را می‌توانید در دو نسخه Sport Line و M Sport Package سفارش دهید که در پکیچ‌های M، تغییراتی در سیسم تعلیق، طرح فرمان و پکیج بدنه اعمال می‌شود ضمن آنکه ترمز‌ها هم از سری M ب ام و هستند هر چند با توجه به قوانین کشور، موتور خودروهای سری M Package تغییری نداشته است.
    شرایط فروش این خودرو از هفته آینده اعلام خواهد شد اما در نهایت همچون سایر محصولات فعلی پرشیا خودرو، این خودرو نیز علاوه بر شرایط نقدی، به صورت اعتباری با پیش‌پرداخت از 30درصد قیمت خودرو و اقساط تا 24 ماهه عرضه خواهد شد و تحویل خودروها طی یک ماه آینده خواهد بود.
    امکانات
    نسل جدید ب ام سری 5 هم از نظر فنی و هم از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نسبت به نسل پیشین پیشرفت قابل توجهی داشته است.
    این خودرو از یک پیشرانه بنزین سوز 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که با بهینه‌سازی‌های انجام شده اکنون توان تولید 252 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودروی 1.7 تنی در تنها 6.2 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 530i با وجود شتاب و بازده بالای پیشرانه، یک خودروی کاملا کم مصرف بوده و تنها 5.5 تا 5.9 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی می‌سوزاند. این در حالتی است که اگر در مسیرهای خارج از شهر با این خودرو رانندگی کنید در بهترین حالت مصرف سوخت آن تا 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر نیز کاهش پیدا می کند که در نوع خود بی نظیر بوده و مصرف سوختی در رده هاچ‌بک‌های کوچک دارد.
    نسل جدید سری 5 مجهز به امکانات رفاهی و ایمنی همچون تایر‌های Run Flat، ترمز اسپرت M، رینگ‌های 20 اینچی Individual، گیربکس اتوماتیک اسپرت، نمایش، فشار باد تایر، فرمان پذیری هوشمند چرخ‌های جلو، دزدگیر، درب صندوق بار اتوماتیک، دسترسی راحت با درب صندوق بار هوشمند، سیستم اتوماتیک مکش درب‌ها، ریموت دارای نمایشگر BMW، سانروف برقی، پرده آفتاب‌گیر شیشه‌های جانبی ردیف عقب، صندلی‌های راحت دارای حافظه، دسترسی به صندوق بار از داخل کابین، سیستم گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم کنترل تهویه هوای اتوماتیک 4 گانه، کابین معطر با رایحه‌های مختلف، ماساژور صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی با قابلیت جمع شدن اتوماتیک، سردنده و موس سرامیکی، نورپردازی داخل کابین با رنگ‌های مختلف، سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو، چرخش چراغ‌های جلو مطابق با مسیر، درگاه برق 12 ولت، چراغ نوربالای هوشمند، سیستم رادارهای کمکی راننده، سیستم اتوپارک پیشرفته، سیستم پارک خودرو به کمک ریموت هوشمند، سیستم ناوبری (نویگیشن)، نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو، سیستم صوتی Bowers & Wilkins، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، سیستم کنترل اشاره بدون لمس مانیتور، صفحه نمایشگر چند کاره، سیستم تعلیق اسپرت M، فرمان چرمی M، پکیج آئرودینامیک M و... بوده که پیش از این تعدادی از مهم ترین آن را در پرچم‌دار خودروهای BMW یعنی سری 7 دیده بودیم. امکاناتی که در صنعت خودرو یک اختراع به‌حساب می‌آیند. علاوه بر این، سری 5 مدل 2017 به آپشن‌های مدرنی همچون رادار‌های تغییر لاین هوشمند، تشخیص و هشدار مسیرهای ورود ممنوع، پارک یاب هوشمند و... مجهز شده که برای اولین بار توسط BMW به کار گرفته شده است.
    ***
    جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط فروش این خودرو می‌توانید از روز شنبه به وبسیات رسمی پرشیا خودرو به آدرس persiakhodro.ir مراجعه کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو