فونیکسریمکسبهتام

انتشار گزارش تصادف خودروی نیمه‌خودران تسلا پس از ۱ سال

عصر خودرو- یک سال پس از کشته شدن راننده یک خودروی نیمه‌خودران مدل S شرکت تسلا گزارش این تصادف منتشر شد.

انتشار گزارش تصادف خودروی نیمه‌خودران تسلا پس از ۱ سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سال گذشته یک سرنشین خودروی نیمه‌خودران تسلا مدل S در یک تصادف جانش را از دست داد و پس از گذشت یک سال از این تصادف گزارش‌ها حاکی از آن است که وی در بیشتر مسیر دست خود را از روی فرمان خودرو برداشته بوده است.

    در گزارش منتشر شده از سوی "سازمان ملی امنیت حمل و نقل آمریکا"(NTSB) در 37 دقیقه منتهی به تصادف، تمام فرایندهای مرتبط با حرکت خودرو نظیر تغییر جهت، سرعت گرفتن و ترمز در اختیار سامانه هوشمند نیمه‌خودران بوده است.

    این درحالیست که سامانه هوشمند به راننده اخطارهای لازم جهت کنترل فرمان را می‌داده اما راننده صرفا به قرار دادن دستش بر روی فرمان در مدت بسیار کوتاهی اکتفا می‌کرده است. این زمان در کل مدت 37 دقیقه منتهی به تصادف فقط 25 ثانیه بوده است.

    سامانه‌های اتوپایلوت می‌توانند در شرایط خاص هدایت فرمان را نیز بر عهده بگیرند اما رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که این سامانه به عنوان یک کمک در کنار آنها قرار دارد و نباید به عنوان هدایت‌کننده اصلی مورد استفاده قرار بگیرد.

    پس از این تصادف شرکت "تسلا موتورز"(Tesla Motors) اعلام کرد که از این به بعد اگر مدت زمانی که راننده دست خود را از روی فرمان برمی‌دارد طولانی شود سامانه اتوپایلوت از کار خواهد افتاد تا جلوی حوادث این چنینی گرفته شود.

    در توضیحات منتشر شده مشخص نشده که چرا راننده و سامانه اتوپایلوت نتوانسته‌اند از بروز تصادف با تراکتوری که از سمت مقابل بزرگراه در حال حرکت بوده جلوگیری کنند.

    این تصادف نشان‌ می‌دهد که بسیاری از رانندگان همچنان سامانه‌های اتوپایلوت را با یک سامانه خودران سطح پنجم، که تمام وظایف هدایت خودرو را بر عهده دارد، اشتباه می‌گیرند و این درحالی است که سامانه اتوپایلوت نسل دوم محسوب می‌شود که حتما به حضور کاربر انسانی برای هدایت خودرو نیاز دارد و یک سامانه نیمه خودکار است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو