فونیکسریمکسبهتام

ال کا ایران:

تمهیدات جدید گمرک برای تسهیل در تردد کامیون ها در مرز دوغارون

عصر خودرو- ناظر گمرکات خراسان رضوی از تمهیدات جدید گمرک ایران با هماهنگی گمرک افغانستان برای تسهیل در تردد کامیون ها در مرز دوغارون - اسلام قلعه خبر داد.

تمهیدات جدید گمرک برای تسهیل در تردد کامیون ها در مرز دوغارون
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل  از گمرک ایران، امید جهانخواه گفت: افزایش ساعت کاری گمرکات و مرز از ساعت 6 صبح تا 6 بعد از ظهر، کاهش تعطیلات عید فطر در گمرک افغانستان، حضور شرکت های حمل و نقل یا بارچلانی و بانک در گمرک اسلام قلعه در روزهای تعطیل و ایام تعطیلات عید فطر از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده است.
    وی اظهار داشت: در تماس فوری رییس کل گمرک ایران علاوه بر پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده، با پیشنهاد وی در خصوص حل مشکلات پیش آمده به گمرک اسلام قلعه افغانستان برای تامین باسکول اعلام آمادگی کردیم و قرار شد از طریق وزارت امور خارجه هم این پیشنهاد به طور رسمی به کشور افغانستان اعلام شود.
    ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در خصوص دلایل ایجاد صف کامیون ها در مرز دوغارون - اسلام قلعه تشریح کرد: افزایش حدود 70 درصدی ترانزیت به مقصد افغانستان از طریق گمرک دوغارون در روزهای اخیر، ضعیف بودن امکانات و زیر ساخت های موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان از جمله کمبود امکانات رفاهی برای رانندگان و کمبود باسکول جهت توزین باعث شده روند پذیرش کامیون ها توسط گمرک اسلام قلعه با مشکلاتی مواجه شود و این موضوع موجب تاخیر در روند پذیرش کامیون ها در مرز دوغارون شده است.
    جهانخواه گفت: با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شد، اکنون حجم خروج و پذیرش کامیون ها از سوی گمرک اسلام قلعه افغانستان افزایش پیدا کرده که امیدواریم این روند با سرعت بهتری ادامه یابد.
    ناظر گمرکات خراسان رضوی تاکید کرد: مشکل پیش آمده از سوی گمرک اسلام قلعه افغانستان تنها مربوط به محموله های ترانزیتی بوده و محمولات صادراتی به روز از این گمرک خارج می شود.
    وی همچنین از بهره گیری از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برای کاهش توقف ها، تخلیه و بارگیری کامیون ها و ترانشیپمنت کالاها خبر داد.
    مرز دوغارون در شرق ایران، گذرگاه رسمی بین ایران و افغانستان به حساب می آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو