فونیکسریمکسبهتام

چانگان نسل بعدی فورد فوکوس را در چین می‌سازد

عصر خودرو- نسل بعدی فورد فوکوس که پیشتر قرار بود در مکزیک تولید شود، توسط شرکت چانگان در چین تولید خواهد شد.

چانگان نسل بعدی فورد فوکوس را در چین می‌سازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، فورد سال گذشته اعلام کرد که تولید فوکوس از کارخانه میشیگان به یک کارخانه جدید 1.8 میلیارد دلاری در سن لوئیس پوتوسی مکزیک منتقل خواهد شد. اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و انتقادات وی از سرمایه گذاری فورد در مکزیک، این شرکت این برنامه را لغو و اعلام کرد که تولید به هرموسیلو منتقل خواهد شد. اما اکنون مجددا برنامه اش را تغییر داده و اعلام کرده که نسل بعدی فوکوس در کارخانه چونگ کینگ چین تولید خواهد شد.  
    این برنامه جدید باعث صرفه جویی 500 میلیون دلاری در هزینه های تولید فورد خواهد شد. فورد اکنون به جای بازسازی دو کارخانه در آمریکای شمالی باید کارخانه چونگ کینگ را مرمت و تجهیز کند. جو هنریک رئیس فعالیت های جهانی شرکت فورد گفت: این برنامه کمک می‌کند سرمایه آزاد شود و به رغم افزایش هزینه های حمل و نقل با کشتی از آمریکای شمالی تا چین، بهترین تعادل ایجاد خواهد شد.
    این شرکت همچنین افزود: صرفه جویی صورت گرفته بیشتر از ریسک تعرفه 20 درصدی ترامپ روی خودروهای صادراتی به آمریکا خواهد بود.
    وی افزود: تولید فوکوس در کارخانه میشیگان در اواسط 2018 متوقف و پیکاپ رنجر در آنجا تولید خواهد شد. تولید نسل بعدی فوکوس توسط شرکت خودروسازی چانگان، شریک فورد در چین، از اواسط 2019 شروع خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط