فونیکسریمکسبهتام

کاهش بار ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین با احداث کنار گذر جنوبی

عصر خودرو- استاندار البرز گفت: طرح احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بخش عمده ای از ترافیک جاده تهران - کرج - قزوین را کاهش می دهد.

کاهش بار ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین با احداث کنار گذر جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز ، سید حمید طهایی در جلسه مربوط به پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که عصر دوشنبه در محل قرارگاه خاتم الانبیا برگزار شد، افزود: یکی از بزرگترین معضلات این 3 استان در خصوص تردد خودروهای سنگین است که از این طریق تا حدود زیادی حل خواهد شد.
    وی ادامه داد: در ادامه این مسیر مجموعه هوایی و اقتصادی پیام وجود دارد که این مجموعه نیز می تواند از ظرفیت های این کمربندی برای تسهیل در تردد بهره برداری کند.
    طهایی با اشاره به اینکه بخش وسیعی از اراضی بیابانی البرز در مسیر این کنارگذر قرار دارد، گفت: این محدوده منشا گرد و غبار البرز و تهران محسوب می شود که باید برای تثبیت این روند اقدام کرد.
    وی با بیان اینکه از محل سفر رییس جمهوری اعتباری برای بیابان زدایی در البرز اختصاص پیدا کرده، اضافه کرد: در توافقی که با سازمان جنگل ها و بنیاد برکت صورت گرفته بخش بزرگی از بیابان زدایی و جنگل کاری از این طریق محقق می شود.
    استاندار البرز با اشاره به اینکه در این هفته کلنگ زنی قطعه دوم آزادراه تهران-شمال با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت، گفت: اجرا و بهره برداری از این طرح ملی بسیار حائز اهمیت است ولی در کنار این امر باید حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نیز در دستور کار قرار گیرد.
    با اهتمام دولت یازدهم کنارگذر جنوبی از ادامه همت به سمت فردیس در نظر گرفته شده و پیمانکار برای آن تعیین شده تا با احداث آن به ورودی کرج کمک کند. احداث این پروژه باعث می شود ترافیک برای تمام کسانی که می خواهند به جنوب بزرگراه بروند از این مسیر استفاده کنند و کمک خوبی به مسافران این منطقه باشد.
    کنارگذر جنوبی هم در استان البرز فعال است. کمربندی جنوبی تهران و البرز که از گرمسار شروع می شود و به طرف نظرآباد می آید و درنهایت به آبیک می رسد که اکنون پیمانکار این مسیر در استان البرز در چند نقطه فعال است و بخشی هم آماده شده و می تواند ترافیک خودروهای سنگین را از این مسیر سبک کند و در آینده نیز مسیر تهران - کرج - قزوین را سبک کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو