فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در هفته ای که گذشت

چراغ سبز گروه خودرو به سهامداران

عصر خودرو- شاخص گروه خودرو سومین هفته معاملاتی خردادماه را با رشد ۱ درصدی سپری کرد.

چراغ سبز گروه خودرو به سهامداران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این هفته به طور میانگین  تعداد 68 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی به ارزش  8  میلیارد تومان در بیش از 6 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با هفته قبل خود از نظر حجم و  ارزش معاملات  به ترتیب  2 و 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.
    در اولین روز کاری هفته، گره خودرو معاملات مثبت و متعادلی تجربه کرد باتوجه به اینکه در این روز هیجان فروش ناشی از حملات تروریستی فروکش کرده بود برخی افت قیمت‌های بی پایه هفته قبل، جبران شد.
    دومین روز نیز گروه شروعی متعادل و سبز داشت اما در نیمه دوم معاملات تغییر فاز داده و متعادل منفی شد.
    روز سوم، در مجموع گروه در وضعیت نامناسبی قرار داشت که یک دلیل عمده آن انتظار به رای گذاشتن تحریم های غیر هسته ای در کنگره امریکا و احتمال بالای اعمال این تحریم‌ها بود.
    روز بعد، شاهد بازگشایی نماد خودرو پس از غیبتی 6 روزه بودیم، این سهم پس از انتشار صورت مالی 12 ماهه سال 95 متعادل و مثبت در حاشیه ی صفر تابلو و با قیمت 2,684 ریال به گردونه ی معاملات بازگشت.
    خاذین نیز با توجه به لغو آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه و خزر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی در این روز بازگشایی شدند.
    معاملات این روز نوید روزهای خوب در گروه خودرو را می داد و همانطور که انتظار می رفت، آخرین روز کاری هفته خودرویی‌ها در واکنش به اخبار مثبت و نقاط حمایتی محکم، رشد خوبی را ثبت کردند.
    در این روز نماد خاور صف خرید سنگینی به دلیل انتشار خبری مبنی بر  اخذ نمایندگی این شرکت از بنز، تشکیل شده بود، همینطور نماد خپارس در غیاب سایپا لیدر گروه در حجم و ارزش معاملات بود و به تنهایی 22 واحد تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس گذاشته بود، نمادهای بسیاری این روز را با صف خرید به سر بردند.
    گفتنی است، در این هفته سایپا صورت مالی 12 ماهه تلفیقی سال 95 خود را منتشر کرد که برای هر سهم مبلغ 280 ریال سود محقق کرده بود و نسبت به قبل 3 درصد رشد کرده بود.
    جدول زیر خلاصه ای از وضعیت گروه خودرو طی هفته جاری در مقایسه با هفته پیش ارائه کرده است.


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو