فونیکسریمکسبهتام

بازگشت ب ام و سری ۲ کانورتیبل با پیشرانه قوی تر به بازار داخلی

کوچــک و چــابک

عصر خودرو - این روزها ب‌ام‌و در مقایسه با رقبای مطرح خود، وضعیت مطلوبی در بازار ایران دارد و اگرچه لکسوس تنها با دو مدل از یک شاسی‌بلند کوچک، حجم قابل توجهی از واردات خودروهای لوکس را به خود اختصاص داده، اما ب‌ام‌و با وجود تنوع بیشتر مدل‌ها و همچنین شرایط فروش نسبتا مناسب توانسته است نظر طیف وسیعی از مشتریان را در سنین مختلف و با سلایق متفاوت به سمت خود جلب کند.

کوچــک و چــابک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰
  • کوچــک و چــابک
  • کوچــک و چــابک
  • کوچــک و چــابک
  • کوچــک و چــابک
  • کوچــک و چــابک
  • کوچــک و چــابک
  • کوچــک و چــابک

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بر همین اساس، یکی از مدل‌های این برند که قرار بود سال گذشته در بازار داخلی عرضه شود، سری 2 کانورتیبل با مدل 228i بود که تعداد محدودی از آن نیز به کشور وارد شد و البته همانند برادر دوقلوی خود یعنی 220i کوپه، خیلی زود از لیست واردات و فروش کنار رفت، اما به‌تازگی نمایندگی ب‌ام‌و، ثبت سفارش سری 2 کانورتیبل را با مدل 230i بازگشایی کرده‌ که در واقع به عنوان جایگزین 228i شناخته می‌شود و نسبت به آن، پیشرانه قوی‌تری دارد. بنابراین اگرچه هنوز به طور دقیق مشخص نیست که 230i کانورتیبل، چه زمانی و با چه قیمتی در بازار داخلی عرضه می‌شود اما در هر حال پیش‌بینی می‌شود که این مدل با وجود قوای فنی بهتر و خصوصا شتاب‌گیری سریع‌تر، بیشتر از دو مدل قبلی یعنی 220i کوپه و 228i کانورتیبل، مورد توجه خریداران قرار بگیرد.

طراحی ظاهری
سری 2 کانورتیبل از لحاظ ظاهری کاملا مشابه با مدل کوپه آن است با این تفاوت که سقف پارچه‌ای جمع‌شونده، جایگزین نوع ثابت و فلزی شده است. از دیگر ویژگی‌های این کانورتیبل 4 نفره می‌توان به ابعاد کوچک و جمع‌و‌جور و همچنین بهره‌گیری از استایلی اسپرت و دوست‌داشتنی اشاره کرد که همانند مدل کوپه، تا حدی شما را به یاد مدل‌های کلاسیک 2002 می‌اندازد و ضمنا این مدل در چهار تیپ Advantage (مدل پایه)، Luxury Line (با جلوپنجره استیل و تزئینات کرومی سپر)، Sport Line (با جلوپنجره مشکی رنگ) و همچنین M Sport Package (با کیت بدنه متفاوت و رینگ‌های اسپرت 18 اینچی) روی خط تولید می‌رود که نوع چهارم، نسبت به دیگر تیپ‌ها قیمت بالاتری دارد و احتمالا 230i کبریو با همین پکیج به بازار ایران وارد می‌شود. در حال حاضر مدل فیس‌لیفت 2018 سری 2 کانورتیبل نیز با تغییرات ظاهری جزئی (مانند گرافیک داخلی جدید چراغ‌ها) معرفی شده ‌و بنابراین امکان ورود این مدل هم به بازار داخلی وجود دارد.
کابین و امکانات رفاهی
اگرچه فضای داخلی سری 2، نسبت به اکثر مدل‌های ب‌ام‌و محدودتر است اما همین کابین جمع‌و‌جور با وجود سبک طراحی نسبتا اسپرت و همچنین ارگونومی خوب ادوات داخلی، فضایی دلچسب و جالب توجه را به نمایش می‌گذارد و البته طبیعی است که در این کلاس و ابعاد، فضای پا برای سرنشینان عقب آن، تنگ و محدود باشد. سری 2 کانورتیبل از نظر تنوع آپشن‌ها نیز با دارا‌بودن امکاناتی مانند سیستم Keyless، چراغ‌های خوشامدگویی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه برای راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن غربیلک فرمان، نویگیشن، شارژر وایرلس تلفن همراه، سیستم صوتی ‌هارمن کاردون، دوربین دید عقب، سیستم پارک اتوماتیک، چراغ جلوهای هوشمند زنون (و فول LED در مدل فیس‌لیفت 2018)، سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت رانندگی، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سامانه پیشگیری از برخورد در جلو و همچنین سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، رضایت شما را جلب می‌کند، هرچند که اکثر این تجهیزات فقط در مدل‌های فول آپشن وجود دارد و ضمنا در مدل‌های فیس‌لیفت 2018، تغییرات مختصری نیز در ظاهر داشبورد و البته فرم تریم تزئیناتی آن صورت گرفته است. 

مشخصات فنی
همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، مدل 230i با پیشرانه 4سیلندر 2 لیتری و توربوشارژ به قدرت 252 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر، جاگزین مدل 228i (با قدرت 245 اسب بخار) شده است و بدین ترتیب با همان گیربکس 8 دنده دوکلاچه و اتوماتیک، شتاب اولیه 5.9 ثانیه‌ای را به نمایش می‌گذارد که در واقع 0.1 ثانیه سریع‌تر از قبل است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو علاوه بر مدل استاندارد می‌تواند از نوع M Sport (با عملکرد سفت و اسپرت) و یا Adaptive (تطبیقی) با قابلیت تنظیم حالت‌های Comfort ،‌Sport و Sport Plus باشد و ضمنا سیستم فرمان‌پذیری فعال نیز در این مدل به عنوان یک آپشن سفارشی در نظر گرفته شده است. ب‌ام‌و 230i کانورتیبل در هر 100 کیلومتر، به طور میانگین و با توجه به شرایط رانندگی، حدود 6 الی 6.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند که اگرچه این رقم نسبت به میانگین مصرف مدل کوپه آن، اندکی بیشتر است اما در این کلاس و با توجه به قوای فنی آن، کاملا رضایت‌بخش است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط