فونیکسریمکسبهتام

تعداد خودروهای سواری در اصفهان بیش از ظرفیت این شهر است

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: یکی از مشکلات اصلی اصفهان، حجم بالای ترافیک این شهر است زیرا تعداد خودروهای سواری در اصفهان بیش از ظرفیت آن است.

تعداد خودروهای سواری در اصفهان بیش از ظرفیت این شهر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،محمود محمدی امروز در نشستی خبری افزود: شهر اصفهان 20 هزار هکتار مساحت و 2 میلیون نفر جمعیت دارد که وجود یک میلیون خودروی سواری در آن بیش از ظرفیت این شهر است.
    وی اضافه کرد: سرانه مصرف بنزین برای هر نفر در کشور 10 لیتر در روز است در حالی که در شهرهای پیشرفته دنیا با وجود سیستم حمل و نقل عمومی، میزان متوسط مصرف سوخت 2 الی 3 لیتر است.

    محمدی ادامه داد: کیفیت خودرو، نقص فنی برخی از خودروها، مصرف بالای سوخت و بسیاری از موارد دیگر باعث شده است تا آسیب های زیادی به شهر اصفهان وارد شود.
    وی گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات ترافیکی کاهش استفاده از خودروهای شخصی و ترددهای شهری است، نه اضافه کردن خیابانها.

    وی افزود: راهکارهایی دیگر نیز وجود دارد که با برنامه ریزی شهری و همکاری دانشگاه‌ها می توان بر بسیاری مشکلات ترافیکی فائق آمد.

    معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: ایجاد خدمات الکترونیکی و توسعه بازارهای کوثر می‌تواند به کاهش جابجایی‌های شهری کمک کند.

    محمدی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: مبحث اصلاح ساختار شهرداری‌ها در دست بررسی وزارت کشور بود که از ابتدای سال 94 دستورالعملی برای اصلاح ساختار به شهرداری ها ارسال کرد.

    وی اضافه کرد: اصلاح ساختار شهرداری ها باید در مدت یک سال انجام می‌شد و با توجه به اینکه سایر شهرداری کلانشهرها هم اینک وارد مرحله اجرایی طرح شده اند، شهرداری‌ اصفهان نسبت به دیگر کلانشهرها با تاخیر تغییر ساختار خود را آغاز کرده است.
    محمدی ادامه داد: به این منظور برخی از معاونت‌ها ادغام، برخی حذف شده و یا تغییر می کنند اما در حوزه ای مانند حمل و نقل، باید سازمان‌های بیشتری برای اصلاح ساختاری در نظر گرفته شود.

    معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان از تدوین کتاب نقشه توصیفی شهر اصفهان خبر داد و گفت: اصفهان دومین شهر در کل کشور است که چنین کتابی را تدوین و آماده کرده است.

    وی افزود: این کتاب تمام اطلاعات شهری را به شهروندان و مدیران شهری در قالب نقشه انتقال می دهد.
    محمدی همچنین گفت: سرانه بودجه‌ هر شهروند اصفهانی، یک میلیون و 350 هزار تومان است.


    وی افزود:درحال حاضر 67 کتابخانه، 69 مرکز فرهنگی، 31 مجموعه ورزشی سرپوشیده و 21 مجموعه ورزشی روباز در شهر اصفهان وجود دارد که با توجه به این میزان بودجه، دستاورد خوبی است اما هنوز با استاندارهای لازم فاصله داریم.
    به گفته این مدیر شهری، در گذشته در ساختار شهرداری کلانشهرها در هر حوزه بخشی به نام برنامه ریزی وجود داشت اما از حدود 8 سال پیش در کلانشهرها معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری ایجاد شده که به افزایش کارایی شهرداری کمک شایانی کرده است.

    مدیریت برنامه ریزی و بودجه، مدیریت آموزش تشکیلات و بهبود روش ها یا نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات در عنوان اداره کل، مدیریت پژوهش و در نهایت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری از زیر مجموعه های این معاونت هستند.
    حوزه کاری معاونت برنامه ریزی و پژوهش، ساختار و بدنه اصلی شهرداری را دربرمی گیرد که شامل ستاد شهرداری و معاونت های هشتگانه فعلی، مناطق پانزده گانه شهرداری بوده و سازمان های شهرداری از حیطه کاری این معاونت خارج است.

    به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، سالانه بیش از 144هزار دستگاه خودرو جدید در کلانشهر اصفهان شماره گذاری می شود.

    علیرضا صلواتی گفت: در اصفهان با نوعی خودروزدگی و سونامی وابستگی به خودرو مواجهیم بطوریکه استفاده از ماشین های شخصی بویژه تک سرنشین بیش از 50 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو