فونیکسریمکسبهتام

مدلی از هیوندای الانترا که ایرانی‌ها خواهند پسندید

عصر خودرو:نسل جدید الانترا (اسپورت) نه تنها در زمینه ظاهری، که در بخش های ایمنی و رفاهی نسبت به نسل‌های پیشین به شکل قابل ملاحظه‌ای ارتقا پیدا کرده و اکنون رقبا را بیش از پیش به چالش می کشد. در ادامه نگاهی کوتاه به نسل جدید الانترا خواهیم داشت.

مدلی از هیوندای الانترا که ایرانی‌ها خواهند پسندید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • مدلی از هیوندای الانترا که ایرانی‌ها خواهند پسندید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، نسل پیشین الانترا که در کشورمان هم به طور گسترده‌ای عرضه شد، خودروی محبوبی در بازار ایران و البته بازارهای جهانی بود. طراحی جذاب، امکانات رفاهی و ایمنی مناسب و البته قیمت رقابتی، آن را به یکی از اصلی ترین گزینه های بازار تبدیل کرد و هیوندای هم با اعمال تغییرات و یک فیس لیفت کوچک در میانه های راه بر جذابیت آن افزود. هر چه بود اما الانترا هم باید به روزهای پایانی نزدیک می شد و به این ترتیب از حدود 1 سال پیش، نخستین تصاویر از الانترا اسپورت منتشر شد و چند ماه بعد نیز هیوندای این خودرو را رسما معرفی کرد و اکنون بازار ایران چشم انتظار حضور این سدان زیبای هیوندای در بازار است؛ بازاری که با حضور الانترا و البته سوناتای جدید (اسپورت) در آینده می تواند تا حد زیادی به سمت هیوندای سر خم کند.

طراحی و ابعاد

هیوندای در سال های اخیر تلاش کرده سبک طراحی نسل های خودروهایش به ویژه در کلاس های یکسان را به یکدیگر نزدیک کند و به این ترتیب در نسل پیشین الانترا شاهد طراحی با مفاهیم نزدیک به سوناتا بودیم. در نسل جدید الانترا طراحی بیرونی (و البته داخلی خودرو) کمی ساده تر و پخته تر شده است و دیگر کمتر می توان خطوط کشیده و حجم های اغراق شده نسل پیشین را دید و از این نظر الانترا را می توان خودرویی مشابه سوناتا جدید دانست.

الانترا-اسپورت

این سادگی در سبک طراحی را می توان نشانی از پختگی طراحان هیوندای و البته اعتماد به نفس بیشتر آنها دانست ضمن آن که چنین سبکی خیلی دیر جذابیت خود را از دست می دهد. جلوپنجره نسل جدید نسبت به نسل پیشین بزرگ تر شده و طراحی دریچه هوای جلوی خودرو که مه شکن را نیز در خود جای داده است، به اسپرت تر شدن در این بخش کمک می کند. در نمای عقب و طراحی چراغ ها هم این سادگی و پختگی نسبت به نسل پیشین به چشم می آید. ضمن آن که طراحی کشیده چراغ های جلو و عقب به بزرگ تر دیده شدن خودرو کمک می کند. با این سبک طراحی، الانترا می تواند خودروی محبوب در دو قشر خریداران جوان و پدران خانواده باشد و این یک مزیت بزرگ برای این خودرو است.

از نظر ابعاد با طول 4.57 متر و فاصله محوری 2.7 متر، خودروی جاداری است و بر اساس ابعاد رقبایش و البته نسل پیشین همین خودرو می توان با اطمینان گفت برای یک سفر چهار یا پنج نفره مشکلی نخواهید داشت.

نهایت ایمنی در هیوندای الانترا اسپورت

امروزه در بازارهای جهانی و البته بازار ایران، خریداران علاوه بر فاکتورهایی نظیر کیفیت، توان فنی، آپشن ها و البته زیبایی ظاهری، به ایمنی خودروها هم اهمیت زیادی می دهند و این مسئله حتی در کشورمان نیز به یکی از نقاط مورد توجه در زمان خرید خودرو تبدیل شده است و در این زمینه می توان الانترا را یکی از بهترین خودروهای بازار دانست. مهندسان هیوندای در این زمینه تلاش زیادی کرده اند تا یکی از برترین محصولات هیوندای در زمینه ایمنی را خلق کنند و آزمون های تصادف هم نشان می دهد موفق بوده اند. هیوندای در سال های اخیر علاوه بر فناوری های بالا در زمینه رفاه سرنشینان، در زمینه ایمنی هم مسیر صعودی قابل توجهی داشته و خودروهای یک دهه اخیر این شرکت همگی در زمینه ایمنی از سطح بالایی برخوردار بوده اند و به نظر می رسد ماحصل تمام آن داشته ها در نسل جدید الانترا به کار گرفته شده است.

الانترا-اسپورت

در زمینه ایمنی این خودرو همین بس که بدانید در آزمون سختگیرانه IHS در آمریکا، الانترا توانسته 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند و مهم تر اینکه نشان «top safety pick+» را هم به دست آورده است که نشان می دهد این خودرو عملا در آزمون ها نمره ای بیش از 5 ستاره را به دست آورده و بعضی از الزامات اضافی IIHS را هم برآورده می کند، ضمن آن که نشان + در این عبارت به معنای آن است که در آزمون های ویژه و سختگیرانه تر IIHS، الانترا توانسته عملکرد موفق تری از برترین رقبای خود داشته باشد.

برای مقایسه بد نیست بدانید خودروهایی مانند آکورا ILX، فولکس واگن گلف، لکسس CT200h و حتی خودروهای بزرگی مانند Q7 با تمام آپشن های ایمنی خود موفق به دریافت نشان + از این موسسه نشده اند.

بر اساس IIHS، الانترا در تمامی بخش های مرتبط با تصادف موفق به کسب بالاترین امتیاز شده است. 53 درصد از شاسی الانترا از فولاد با مقاومت بسیار بالا (AHSS) ساخته شده و به این ترتیب علاوه بر دوام بالا، از استحکام مناسبی هم در زمان تصادف برخوردار است. به علاوه طراحی نقاط شکست در این خودرو به گونه ای است که در آزمون تصادف، بخش جلویی به طور کامل نیروی تصادف را مستهلک می کند و اتاق خودرو بدون تغییر باقی می ماند و به این ترتیب راننده و سرنشینان از فشار حاصل از تصادف در امان می مانند.

علاوه بر تناسبی مقاوم، الانترا اسپورت مجموعه ای از تجهیزات ایمنی را نیز ارائه می کند که تضمین کننده ایمنی سرنشینان است. اصلی ترین این تجهیزات ایربگ های الانترا است؛ این خودرو به صورت استاندارد از 7 ایربگ برخوردار است که شامل ایربگ های جلو، پرده ای سرتاسری (برای حفاظت از سر در تصادف های جانبی) و ایربگ های جانبی جلو می شود. به علاوه الانترا به صورت استاندارد ایربگ زانویی راننده را هم عرضه می کند که در زمان برخوردهای شدید مانع از ضربه به زانوی راننده از زیر داشبورد می شود و البته آیتمی کمیاب در این کلاس است.

در زمینه تصادف های جانبی، هیوندای الانترا خود را برای بدترین شرایط آماده کرده است چرا که علاوه بر وجود تقویت های اضافی درون درها، ستون B (ستون میانی) خودرو هم تقویت شده است که می تواند در تصادف های جانبی کمک بزرگی در جلوگیری از آسیب به سرنشینان باشند؛ امری که از سوی IIHS هم مورد تایید قرار گرفته است.

همانند تجهیزات رفاهی، در زمینه ایمنی هم هیوندای دست و دل باز عمل کرده و طیف کاملی از تجهیزات ایمنی را روی الانترا نصب کرده است. غیر از ترمزهای مجهز به ABS و EBD (در جلو با دیسک های 15 اینچی)، این خودرو به طور استاندارد به سیستم کنترل پایداری (ESC) هم مجهز است که در صروت بروز خطا از سوی راننده و افزایش ریسک خروج خودرو از پیچ با کاهش نیروی موتور و در صورت نیاز درگیر کردن جزیی ترمزها، خودرو را در مسیر درست نگه می دارد. سیستم ترمز کمکی (برای افزایش نیروی ترمز در مواقع اضطراری)، سیستم کنترل کشش و برنامه مدیریت پایداری از دیگر سیستم های ایمنی نصب شده روی الانترا است.


روی این خودرو سیستم شناسایی و هشدار نقاط کور (BSD) نیز نصب می شود. این سیستم فضای کناری و پشت خودرو را به وسیله سنسورهایی رصد می کند و در صورت وجود خودرویی در این فضا از طریق روشن کردن یک چراغ روی آینه ها به راننده هشدار می دهد تا مانع از برخورد ناخواسته با دیگر خودروها به ویژه در زمان تغییر خط حرکت در بزرگراه ها شود. هر چند در خیابان های ایران، حتی در شهرها هم این سیستم کمک بزرگی است.


تجهیزات رفاهی؛ به کامل ترین الانترا سلام کنید!

کره ای ها به طور کلی در زمینه نصب تجهیزات رفاهی روی خودروهای شان دست و دل باز هستند و این مسئله همواره یکی از نقاط برتری محصولات هیوندای نسبت به رقبا بوده اما در نسل الانترا اسپورت، کره ای ها پا را فراتر گذاشته اند تا جایی که بعضی از امکانات استاندارد این خودرو را در خودروهای بالاتر حتی به صورت آپشن هم نمی بینید تا عملا الانترا جدید یکی از قدرتمندترین خودروها در این کلاس باشد. خوشبختانه بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است بالاترین سطح تجهیزات این خودرو به بازار ایران بیاید و به این ترتیب خریداران ایرانی می توانند مجموعه ای از برترین آپشن ها را در الانترای خود داشته باشند.

از فضای داخلی آغاز کنیم؛ جایی که در میانه داشبورد می توانید صفحه نمایش رنگی لمسی 5 اینچی را برای کنترل سیستم صوتی در اختیار داشته باشید. به علاوه امکان کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز وجود دارد و با توجه به امکان اتصال بلوتوث تلفن همراه به خودرو، می توان علاوه بر گوش دادن به آهنگ های تلفن همراه، تماس های تلفنی را نیز به سیستم صوتی خودرو منتقل کرد که امکان پاسخگویی یا رد تماس از روی فرمان وجود دارد.

در همین بخش می توانید کروز کنترل اتوماتیک (ACC) خودرو را نیز مدیریت کنید که برای تردد در مسیرهای طولانی یک آپشن دوست داشتنی است. وقتی صحبت از سیستم صوتی می شود، هیوندای در بالاترین سطح آپشن های الانترا (که در بازار کشورمان عرضه خواهد شد) به سراغ برند مشهور اینفینیتی رفته و سیستم صوتی این شرکت را با 8 اسپیکر را روی الانترا نصب کرده است.

الانترا-اسپورت


در زمینه رفاه سرنشینان در روزهای گرم و سرد سال هم هیوندای هر آنچه نیاز بوده را فراهم کرده است چرا که الانترای جدید از گرمکن صندلی ها در جلو و عقب و سردکن صندلی ها در جلو بهره می برد و سیستم تهویه آن نیز اتوماتیک و دوگانه است و به این ترتیب راننده و سرنشین می توانند دمای دلخواه خود را به صورت جداگانه ای تنظیم کنند. اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید، بد نیست بدانید الانترای جدید گرمکن فرمان را هم عرضه می کند که در زمستان های سرد، قطعا یک آپشن ایده آل است. کنسول وسط این خودرو قابلیت تنظیم دارد تا بتوانید به راحتی آن را در بهترین موقعیت نسبت به قد و صندلی خودت تنظیم کنید. توانایی های الانترا به اینجا ختم نمی شود چرا که علاوه بر اینها سنسور باران، سیستم ضد بخار شیشه جلو و سانروف و شیشه ها مجهز به سیستم برگشت در صورت برخورد با موانع را هم عرضه می کند.

در زمینه روشنایی، الانترا عملکرد مناسبی دارد و جالب تر آن که این مسئله از سوی IIHS هم مورد تایید قرار گرفته است. چراغ های جلو زنون هستند و علاوه بر این چراغ روشنایی در روز هم روی این خودرو نصب می شود. IIHS بر اساس میزان نوردهی این چراغ ها پوشش مسیر مقابل و فضای کناری و پارامترهای دیگر، روشنایی جلوی این خودرو را در بالاترین سطح ارزیابی کرده و این یک امتیاز بزرگ برای الانتراست. به علاوه این خودرو در زمان نزدیک شدن راننده با روشن کردن چراغ کوچکی در پشت دستگیره های بیرونی خودرو، علاوه بر خوشامدگویی، محل آنها را هم در تاریکی نشان می دهد.

سیستم ورود و استارت بدون کلید صندلی های برقی به همراه حافظه و سیستم یکپارچه تنظیم و درب صندوق عقب هوشمند که بدون نیاز به لمس کلید روی صندوق با ریموت، درب آن باز می شود، از دیگر امکانات این خودرو است.علاوه بر اینها پارک کردن با الانترای جدید هم آسان خواهد بود چرا که سنسورهای کاملی در جلو و عقب خودرو نصب شده که وضعیت را به راننده اطلاع می دهد و به این ترتیب نگرانی از بابت برخورد به موانع وجود ندارد. سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) از دیگر امکانات استاندارد این خودرو است که در شیب های تند، مانع از عقب رفتن خودرو در آغاز حرکت می شود و راننده می تواند با اطمینان نسبت به این موضوع، پدال ترمز را رها کرده و پدال گاز را بفشارد.

قوای محرکه

نسل پیشین الانترا (2012 تا 2016) در ایران با موتور 1.8 لیتری عرضه شد؛ موتوری که هر چند از توان مناسبی برخوردار بود اما در بازاری رقابت می کرد که رقبا عمدتا نمونه های 2 لیتری را عرضه کرده بودند. این مسئله البته روی فروش الانترا تاثیر چندانی نداشت و این خودرو به یکی از موفق ترین نمونه ها در کلاس خود بدل شد اما برای نسل جدید قرار است الانترا را هم با موتور 2 لیتری در بازار ببینیم که بزرگ ترین موتور الانترا در بازارهای جهانی نیز هست.

الانترا-اسپورت

موتور 2 لیتری این خودرو می تواند 156 اسب بخار قدرت تولید کند و به این ترتیب الانترا به یکی از قوی ترین خودروها در این کلاس تبدیل می شود و این یک مزیت بزرگ در کلاس رقابت این خودرو است. توان این موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد و راننده می تواند وضعیت رانندگی را از طریق دگمه هایی در کنار دنده تنظیم کند تا به این ترتیب بتوان میان یک رانندگی اسپرت با رانندگی اقتصادی یکی را انتخاب کرد.

قیمت در بازار ایران

این خودرو در حال حاضر در بازار جهانی حدود 2 هزار دلار گرانتر از نسخه معمولی است. پس با در نظر گرفتن دلار 3700 تومانی و اضافه شدن مالیات و تعرفه گمرکی بیشتر به این خودرو ، میتوان گفت قیمت مدل اسپورت الانترا نسبت به مدل معمولی آن در ایران حدود 10 میلیون تومان گرانتر خواهد بود چیزی بین 150 تا 160 میلیون تومان.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو